SocialTrends.pl
kobieta-przy-lapku-cos-pisze

Wspominanie o profilu firmowym w postach i komentarzach (Facebook)

Wspominanie na Facebooku to świetna metoda na szybkie poinformowanie danego profilu firmowego (fanpage) o swoim poście, komentarzu. Bardzo często ów funkcjonalność wykorzystywana jest do zgłaszania błędów oraz zadawania pytań, nic więc dziwnego, że użytkownicy największego portalu społecznościowego na świecie chętnie z tej możliwości korzystają.

Jak wspomnieć w poście lub komentarzu o stronie

Aby wspomnieć o profilu firmowym (fanpage) w poście lub komentarzu wystarczy, że wpiszesz symbol @ (małpa), następnie fragment nazwy fanpage, po czym z listy rozwijanej wskażesz właściwy profil.

wspominanie facebook - wybór profilu
Wspominanie na Facebooku – Wybór profilu

Jeżeli na Facebooku jest wiele stron o podobnych lub zbliżonych nazwach, należy wpisać pełną nazwę fanpage. Propozycje stron wyświetlane są głównie w oparciu o Twoje preferencje (aktywność), może się jednak zdarzyć, że na liście nie znajdziesz właściwej strony.

Po wybraniu profilu i opublikowaniu postu bądź komentarza, strona którą wspominasz zostanie podlinkowana w treści, link będzie prowadził bezpośrednio do danego profilu strony na Facebooku.

post wzmianka na Facebooku
Podgląd postu z podlinkowanym profilem firmowym (fanpage)

Administrator strony może otrzymać powiadomienie, zarówno w pasku powiadomień, jak również w panelu głównym w zakładce Powiadomienia. Czy dana strona otrzyma powiadomienie, uzależnione to jest od ustawień prywatności profilu lub grupy (widoczności), na której pojawił się wpis lub komentarz. Poniżej zrzut ekranu z przykładowym powiadomieniem:

Powiadomienia firmowe na Facebooku
Powiadomienia firmowe na Facebooku

Jeżeli administrator strony jest zalogowany na Facebooku, otrzymał powiadomienie i dysponuje czasem, aby udzielić wyczerpującej odpowiedzi, jest duża szansa, że w komentarzu do postu lub w odpowiedzi na komentarz pojawi się wypowiedź danej firmy (fanpage). Możesz czasem spotkać się z sytuacją, w której odpowiedzi udzielają pracownicy firmy z poziomu swoich prywatnych kont – głównie w grupach, gdzie możliwości wypowiadania się jako marka (strona) są ograniczone.

Warto w tym miejscu zwrócić uwagę, że wypowiedzi w grupach z kont należących do marki możliwe są wyłącznie w sytuacji, gdy dana grupa jest powiązana z profilem firmowym (fanpage marki), wówczas możesz liczyć na odpowiedź bezpośrednio z poziomu profilu firmowego.

Od czego zależy możliwość wspominania o stronie

Możliwość oznaczenia strony lub wspomnienia o niej głównie zależy od ustawień danego fanpage.

Inne osoby oznaczające tę stronę
Ustawienia strony na Facebooku

Jeżeli strona w ustawieniach ma odznaczoną opcję Zezwól osobom i innym stronom na oznaczanie strony… i użytkownik będzie chciał ją oznaczyć lub o niej wspomnieć, to nawet gdy znajdzie dany fanpage w podpowiedziach i spróbuje go wybrać, to po opublikowaniu postu lub komentarza wzmianka będzie nieaktywna (niepodlinkowana), co również oznacza, że dana strona (marka) na Facebooku nie otrzyma powiadomienia.

6 komentarzy

  • Moja strona ma włączoną opcję oznaczania, a mimo tego po wpisaniu @ FB jej nie znajduje. Co robić? Brakuje mi oznaczenia za pomocą ID, kiedyś było coś w stylu @[35352] 😉

  • Witam, ja mam zaznaczone wszystko jak należy, ale nadal moja strona jest nie widoczna do oznaczenia, co się mogło stać?

  • hej, a jeżeli mimo tych ustawień nadal nie można wspomnieć/ podlinkować danego fanpage?? Inaczej mówiąc wpisując @xxx profil się nie podświetla- to gdzie szukać rozwiązania problemu??

    będę baaardzo wdzięczna za pomoc

  • Witam, mam pytanie odnośnie powyższego materiału…a co zrobić kiedy ktoś nie może oznaczyć mojej strony na facebooku? nie znajduje jej, a kiedy wpisuje całość nazwy też nie może oznaczyć

  • Mam też taki sam problem jak poprzednicy!
    Nie można oznaczyć naszej strony mimo iż wszystko jest poprawnie zaznaczone w ustawieniach 🙁
    Co zrobić?

  • Również moja strona (a nawet dwie) nie dają się oznaczyć na facebooku. Czy jest na to ratunek? Opcja „Zezwól osobom i innym stronom na oznaczanie” jest włączona (i zawsze była włączona). Do niedawna oznaczanie było możliwe…

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.