facebook cut

Facebook tnie maksymalną liczbę grup, do których możesz dołączyć!

Facebook Group Marketing rośnie w siłę, więc nikogo nie dziwią pytania typu: Do ilu grup na Facebooku można dołączyć. Z pewnością wielu z nas chciałoby znaleźć się w jak największej liczbie grup i być częścią wspaniałej społeczności Facebookowej. Sam Facebook proponuje grupy, do których możesz zgłosić akces i jednocześnie ustala maksymalną liczbę grup, do których możesz dołączyć.

W dokumentacji Facebook stwierdza, że możemy dołączyć maksymalnie do 6000 grup, jednak w praktyce okazuje się, że limit jest o prawie połowę niższy. Poniżej zrzut ekranu z pliku pomocy datowany na 10 marca 2017…

Możesz dołączyć do maksymalnie 6000 grup. Po osiągnięciu limitu należy opuścić część grup, aby móc przystąpić do kolejnych.

Do ilu grup mogę dołączyć
Do ilu grup mogę dołączyć? Plik pomocy Facebooka – 6000

Źródło: https://pl-pl.facebook.com/help/199554316755501

Poniżej zrzut ekranu z komunikatem, który wyskoczył przy próbie dodania nowego użytkownika do grupy…

Użytkownik należy do zbyt wielu grup

Ten użytkownik jest członkiem zbyt wielu grup. Poproś użytkownika, aby opuścił część grup, a następnie spróbuj ponownie.

Użytkownik należy do zbyt wielu grup
Użytkownik należy do zbyt wielu grup – komunikat

Być może ze względu na wszechogarniający zalew spamu, dla każdego użytkownika limit faktycznie został zmniejszony na stałe. Możliwe również, że limit jest zmienny i związany z aktywnością w grupach oraz intensywnością dołączania do nowych grup.

Jeżeli w kolejnych testach zmniejszenie limitu o połowę potwierdzi się, będzie to spore wyzwanie dla marketingowców, którzy chyba jako jedyni obok spam-botów muszą należeć do tak dużej liczby grup na Facebooku. Będzie trzeba zrewidować zasadę – „im więcej, tym lepiej” 😉

Aktualizacja: 11 marca 2017 godzina 15:18

Po sygnałach od czytelników temat liczby grup na Facebooku został szczegółowo zbadany, między innymi z wykorzystaniem Facebook API. Okazuje się, że istnieje rozbieżność między informacją wyświetlaną w profilu użytkownika, a stanem faktycznym. W testach błąd Facebooka wynosił nawet 49%. W związku z powyższym dementuję, że Facebook przyciął limit grup na Facebooku, limit najprawdopodobniej cały czas wynosi 6000, jednak Facebook wyświetla w profilu nieprawidłową informację o liczbie grup, do których użytkownik należy. Wartość ta jest zaniżona prawie o połowę. Informacja o braku limitu z pewnością ucieszy wielu marketingowców, nie zmienia to faktu, że warto iść na jakość, nie ilość 🙂

Czytelnikom, którzy zasygnalizowali bug bardzo dziękuję!

7 komentarzy

  • Mariusz, drogi kolego, ileż by trzeba dołączać żeby ten limit przekroczyć, konto na Facebook mam 7 lat i dalej to nie stanowi dla mnie problemu, jednak w przyszłości może się to zmieni, nawet 3000 grup na fb to za dużo moim zdaniem :P. Chociaż wolność trochę ograniczona.

  • Ten licznik nie podaje prawdziwej ilości grup do której należy użytkownik, więc zapewne nic się nie zmieniło!

    • @Mateusz, dziękuję za info. Temat został szczegółowo sprawdzony, Facebook błędnie wyświetla liczbę grup w profilu usera. Za chwilę uzupełnię artykuł o dodatkowe informacje.

  • Hej Mariusz wpadłam na twojego bloga przypadkiem 🙂 Pisz więcej artykułów dotykających problematyki mediów społecznościowych. Jeśli potrzebujesz inspiracji daj znać, mam kilka które mogą zainteresować twoich czytelników.

    • @Beata, dziękuję! Czasu na pisanie na stronie za dużo nie ma, teraz przygotowuje podstrony ofertowe, w najbliższych 5-6 tygodniach strona będzie zmieniana i rozbudowywana. Postaram się też coś napisać poradnikowego z social mediów. Jeżeli masz propozycje tematów prześlij proszę na mój główny mail. Z góry dziękuję!

O autorze…

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.