Marketing w mediach społecznościowych

Na fejsie
10 Mar 2017

Facebook tnie maksymalną liczbę grup, do których możesz dołączyć!

Mariusz Kołacz 5 komentarzy

Facebook Group Marketing rośnie w siłę, więc nikogo nie dziwią pytania typu: Do ilu grup na Facebooku można dołączyć. Z pewnością wielu z nas chciałoby znaleźć się w jak największej liczbie grup i być częścią wspaniałej społeczności Facebookowej. Sam Facebook proponuje grupy, do których możesz zgłosić akces i jednocześnie ustala maksymalną liczbę grup, do których możesz dołączyć.

W dokumentacji Facebook stwierdza, że możemy dołączyć maksymalnie do 6000 grup, jednak w praktyce okazuje się, że limit jest o prawie połowę niższy. Poniżej zrzut ekranu z pliku pomocy datowany na 10 marca 2017…

Możesz dołączyć do maksymalnie 6000 grup. Po osiągnięciu limitu należy opuścić część grup, aby móc przystąpić do kolejnych. ― Facebook
Do ilu grup mogę dołączyć
Do ilu grup mogę dołączyć? Plik pomocy Facebooka – 6000

Źródło: https://pl-pl.facebook.com/help/199554316755501

Poniżej zrzut ekranu z komunikatem, który wyskoczył przy próbie dodania nowego użytkownika do grupy…

Użytkownik należy do zbyt wielu grup

Ten użytkownik jest członkiem zbyt wielu grup. Poproś użytkownika, aby opuścił część grup, a następnie spróbuj ponownie. ― Facebook

Użytkownik należy do zbyt wielu grup
Użytkownik należy do zbyt wielu grup – komunikat

Być może ze względu na wszechogarniający zalew spamu, dla każdego użytkownika limit faktycznie został zmniejszony na stałe. Możliwe również, że limit jest zmienny i związany z aktywnością w grupach oraz intensywnością dołączania do nowych grup.

Jeżeli w kolejnych testach zmniejszenie limitu o połowę potwierdzi się, będzie to spore wyzwanie dla marketingowców, którzy chyba jako jedyni obok spam-botów muszą należeć do tak dużej liczby grup na Facebooku. Będzie trzeba zrewidować zasadę – „im więcej, tym lepiej” 😉

Aktualizacja: 11 marca 2017 godzina 15:18

Po sygnałach od czytelników temat liczby grup na Facebooku został szczegółowo zbadany, między innymi z wykorzystaniem Facebook API. Okazuje się, że istnieje rozbieżność między informacją wyświetlaną w profilu użytkownika, a stanem faktycznym. W testach błąd Facebooka wynosił nawet 49%. W związku z powyższym dementuję, że Facebook przyciął limit grup na Facebooku, limit najprawdopodobniej cały czas wynosi 6000, jednak Facebook wyświetla w profilu nieprawidłową informację o liczbie grup, do których użytkownik należy. Wartość ta jest zaniżona prawie o połowę. Informacja o braku limitu z pewnością ucieszy wielu marketingowców, nie zmienia to faktu, że warto iść na jakość, nie ilość 🙂

Czytelnikom, którzy zasygnalizowali bug bardzo dziękuję!