grafika facebook pixabay

Jak założyć konto na Facebooku

Są ludzie, którzy nie znoszą Facebooka i kont w tym serwisie nie mają. Spotkałem się również z przypadkami, gdzie osoby 50+, które prowadzą swoje firmy nie posiadały kont na Facebooku, argumentując że „nie potrzebują” lub, że „to strata czasu”. Niestety bez Facebooka żyć się nie da i obecność na tym portalu społecznościowym jest niezbędna, do prowadzenia skutecznych działań e-marketingowych, dlatego zaczynamy od najprostszej rzeczy – założenia nowego konta na FB, które będzie punktem wyjściowym dalszych działań.

Jak założyć konto na Facebooku – krok po kroku

Proces rejestracji nowego konta na Facebooku jest bardzo prosty, sprowadza się do wypełnienia i przesłania formularza rejestracyjnego, który znajdziesz pod adresem https://pl-pl.facebook.com

rejestracja facebook
Rejestracja na Facebooku – formularz rejestracyjny

Przejdź na stronę, wypełnij formularz podając prawdziwe dane, aktywny adres e-mail, datę urodzenia i kliknij „Rejestracja”.

Po chwili konto będzie stworzone, aczkolwiek w stanie nieaktywnym. W celu aktywacji zaloguj się na swój mail i kliknij znajdujący się w wiadomości od Facebooka odsyłacz „Potwierdź swoje konto”.

potwierdzenie konta na facebooku
Wiadomość e-mail z potwierdzeniem konta na Facebooku

Otrzymasz informację z potwierdzeniem aktywacji: „Twoje konto zostało potwierdzone przy użyciu adresu e-mail nazwa_adresu_email. Będziesz używać tego adresu e-mail do logowania się.”

Dodatkowo na Facebooku na górze strony zobaczysz przycisk „Potwierdź teraz”, aby komunikat zniknął kliknij przycisk.

konto na facebooku
Konto na Facebooku – zrzut ekranu tuż po zarejestrowaniu nowego konta

Kilkadziesiąt sekund i masz konto na Facebooku, które pozwoli Ci w przyszłości pozyskiwać klientów wprost z Facebooka!

Teraz pora na kilka pytań i odpowiedzi…

Czy mogę mieć 2 konta na Facebooku?

Zgodnie ze standardami Facebooka sama rejestracja drugiego konta nie jest zabroniona, ale już jego wykorzystywanie na podane przy rejestracji dane osobowe tak, czyli możesz zarejestrować 2 konta na Facebooku (na 2 różne adresy e-mail), ale prowadzić możesz tylko jedno. Do szczęścia wystarczy Ci jedno konto 🙂

Jak utworzyć konto na firmę?

Jeżeli na Facebooku chcesz reprezentować firmę możesz z poziomu prywatnego profilu stworzyć stronę, która będzie przez Ciebie zarządzana. Utworzenie strony będzie niezbędne, do skorzystania z płatnych narzędzi reklamowych na Facebooku. Jak zrobić stronę na Facebooku pokażę w jednym z kolejnych poradników.

Logowanie do Facebooka – o czym musisz pamiętać?

Zachowaj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Zawsze wchodź na Facebooka podając w pasku adresu przeglądarki adres bezpośredni, zwracaj uwagę na zabezpieczenie – kłódkę przy adresie, sprawdzaj certyfikat zabezpieczeń, nie loguj się na Facebooka wykorzystując publiczne hotspoty. W sieci możesz znaleźć strony łudząco przypominające stronę logowania Facebooka, służą one do przechwytywania danych dostępowych, wystrzegaj się takich stron! Jeżeli masz wątpliwości, a pod ręką jest osoba obeznana w tym temacie, zapytaj! Lepiej zapytać, niż później pluć sobie w brodę. O bezpieczeństwie na Facebooku napiszę w odrębnym artykule.

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania, koniecznie odwiedź centrum pomocy Facebooka.

4 komentarze

  • Wszyscy piszą o zakładaniu a ja się pytam jak usunąć konto na facebooku 😀
    Mariusz moze jakiś temat z social media marketingu bardziej pro dla zaawansowanych?

    • @Wuki, o usuwaniu konta na Facebooku też napiszę 🙂 jak również o bardziej zaawansowanych rzeczach, kroczek po kroczku w miarę możliwości czasowych. Dzięki za pomysł na kolejny wpis!

  • Widziałam twój wpis na facebooku o możliwości tworzenia nowych kont w menu u mnie niestety tego nie ma 🙁

O autorze…

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.