gość z kciukami w górę

Jak zaprosić znajomych do polubienia fanpage?

Sporo osób twierdzi, że lata świetności Facebooka już przeminęły. Wbrew tym opiniom, portal społecznościowy Marka Zuckerberga wciąż ma się świetnie i nadal utrzymuje się w ścisłej czołówce najbardziej lubianych mediów społecznościowych. To czyni go świetnym narzędziem do komunikacji ze znajomymi, ale także potężną machiną marketingową, która metodami płatnymi i bezpłatnymi może przynieść firmie ogromny rozgłos. Aby było to możliwe, trzeba zyskać możliwie najwięcej obserwujących. Jak zaprosić znajomych do polubienia naszego fanpage na FB?

Zapraszanie znajomych do polubienia (obserwowania) facebookowego profilu wydaje się być banalnie proste. Ot, wybieramy odpowiednie osoby i kolejno klikamy przycisk Zaproś. Praktyka pokazuje jednak, że wiele osób robi to źle, tracąc masę czasu (a jak wiadomo, czas to pieniądz) i nieświadomie ograniczając zasięg swoich postów.

Zapraszać wszystkich czy tylko wybranych?

Oczywiste jest, że każdy użytkownik Facebooka dąży do pozyskania możliwie największej liczby polubień, bez względu na to, czy na FB prowadzi firmową stronę, artystyczną wizytówkę czy profil traktujący o zaplataniu makram. Oczywiście, ilość jest ważna, ale warto zdać sobie sprawę z tego, że jeszcze ważniejsza jest jakość. Najcenniejsze są osoby, które będą faktycznie zainteresowane naszymi postami. Jeżeli 3/4 użytkowników, którzy polubili nasz fanpage zacznie ignorować wpisy, które zamieszczamy, ich zasięg drastycznie spadnie. Ważna jest każda reakcja pod postem, a nie możemy na nią liczyć ze strony osób, dla których nasza tematyka jest obca jak łacina.

Zapraszanie wszystkich osób z listy znajomych jest częściowo uzasadnione tylko w jednym przypadku – gdy dopiero rozkręcamy nasz fanpage i zależy nam na podniesionych w górę kciukach ze względów prestiżowych. Jasne, takie działanie i tak wyrządzi pewną szkodę, jednak później będzie dało się to skorygować.

Jak zaprosić wszystkich znajomych do polubienia fanpage?

Osoby, które są związane z popularnym portalem społecznościowym od wielu lat, z całą pewnością pamiętają jeszcze czasy, kiedy funkcjonalność tej platformy pozostawiała sporo do życzenia. Obecnie, nie trzeba wysyłać zaproszenia zachęcającego do polubienia strony do każdego znajomego z osobna. Całe szczęście, bo wystarczy wyobrazić sobie, jak bardzo kłopotliwe byłby takie działanie w sytuacji, w której lista znajomych liczy sobie kilkaset pozycji lub więcej.

zaproś znajomych do polubienia
Zaproś znajomych

By wysłać zaproszenie do wszystkich znajomych, wystarczy wejść na swój fanpage i wybrać opcję (znajdującą się po prawej stronie) Zaproś znajomych. Następnie, wybieramy Zaproś wszystkich. Teraz pozostaje nam uzupełnić treść zaproszenia. Wiadomość powinna być krótka i atrakcyjna dla odbiorcy. Taki efekt uzyskamy, gdy wymienimy korzyści, jakie adresat i nadawca osiągnie, gdy ten pierwszy polubi profil.

wybierz wszystkich niezaproszonych
Wybierz wszystkich

A co z nieznajomymi?

Cennym źródłem polubień nie są wyłącznie osoby, które znamy. Chcąc zwiększyć zasięg swojej strony na Facebooku, nie należy zapominać także o nieznajomych, czyli o osobach, które trafiły na nasz fanpage i zareagowały na przynajmniej jeden wpis lub inny materiał, jaki zamieściliśmy.

By pozyskać możliwie najwięcej polubień, należy wybrać post mający najwięcej reakcji. Po otwarciu okienka z polubieniami, będziemy mogli wysłać zaproszenie do użytkowników FB, którzy zwrócili uwagę na ten materiał.

Na szczęście, także w tym przypadku nie trzeba tracić czasu, by zapraszać wszystkich z osobna. Pomocne okażą się dedykowane wtyczki, które pomogą nam w rozesłaniu zaproszeń do każdego usera, który zareagował na wpis. Jedną z nich jest Invite post likers for Facebook.

Nie lekceważ potencjału płatnych reklam

Jeżeli twój fanpage jest dla ciebie narzędziem marketingowym, rozważ zaangażowanie środków w płatną reklamę. Facebook udostępnia wiele narzędzi. Jednym z najlepszych jest płatna promocja angażującego wpisu. Wybierz post, który ma największą szansę na zebranie dużej liczby reakcji i zacznij go promować płatną reklamą. Pamiętaj jednak, aby reklamę stworzyć bezpośrednio w menedżerze reklam, gdzie dostępnych jest wiele opcji poprawiających jej skuteczność.

Jeżeli dopiero startujesz z profilem, będziesz chciał jak najszybciej zebrać określoną grupę fanów. Zdecydujesz się zapewne na reklamę na polubienia. Ta forma reklamy jeżeli jest dobrze zrobiona może przynieść spore korzyści, jednak tańszym sposobem na szybkie pozyskanie wielu polubień (obserwujących) może okazać się promocja wyselekcjonowanych postów zawierających wysokiej jakości tematyczny content, video lub inny materiał.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.