fotograf podczas pracy

Jak zostać rekomendowanym fotografem Google?

Street View to technologia znana i lubiana. Możliwość odbycia wirtualnego spaceru w dowolnym miejscu na świecie ma wielu fanów. Od pewnego czasu, Google oferuje możliwość „zwiedzania” nie tylko miejskich ulic, ale także wnętrz firm i instytucji. Nie byłoby to możliwe bez pracy rekomendowanych fotografów – przedsiębiorców, którzy wykonują fotografie, poddają je obróbce i umieszczają w usłudze Mapy. Dla przedsiębiorcy zlecającego taką usługę, to świetna forma reklamy, natomiast dla fotografa wykonującego zdjęcia – dodatkowa pozycja w jego ofercie, dzięki której może zyskać nowych klientów. Jak zostać rekomendowanym fotografem Google? Nie jest to takie trudne, jak mogłoby się wydawać.

Nie ulega wątpliwości, że Google to jedna z najdynamiczniej rozwijających się firm technologicznych. Zakres usług adresowanych przez giganta z Mountain View do osób prywatnych i przedsiębiorców jest imponujący. W tym artykule, najbardziej interesuje nas oferta dla biznesu. Jest wiele metod, by zaistnieć i wyróżnić się w najpopularniejszej wyszukiwarce. Jedną z nich jest narzędzie Zdjęcia firmowe. To coś w rodzaju wirtualnego spaceru po wnętrzach, wykonanego w dobrze znanej technologii Street View.

Dlaczego warto zostać Rekomendowanym fotografem Google, czyli jakie możliwości daje wirtualny spacer?

Dla wszystkich jest chyba oczywiste, że przedsiębiorca chcący zwiększyć atrakcyjność swojej wirtualnej wizytówki, samodzielnie nie wykona panoramy 360. Nie zrobi tego także pierwszy-lepszy specjalista. Ta usługa wymaga zaangażowania Rekomendowanego fotografa Google.

Czy warto zdobyć stosowny certyfikat? Popyt na usługi fotografów „namaszczonych” przez giganta z Mountain View stale rośnie, więc odpowiedź jest oczywista. Z punktu widzenia przedsiębiorcy, wirtualny spacer nie jest jedynie atrakcyjnym bajerem w jego wirtualnej wizytówce. Firma, która zdecyduje się na zamieszczenie fotografii sferycznych, zostaje specjalnie oznaczona w Mapach i w wynikach wyszukiwania Google. To narzędzie pozwala zatem osiągnąć kluczowy cel – wyróżnić się na tle konkurencji. W tym kontekście wydaje się być naturalne, że coraz więcej przedsiębiorców chce nawiązać współpracę ze specjalistą, który wykona dla nich wirtualny spacer.

Rekomendowany fotograf Google, czyli właściwie kto?

Osoba, która chce zdobyć certyfikat, w pierwszej kolejności musi zdać sobie sprawę z tego, że rekomendacja nie jest równoznaczna z zatrudnieniem w Google. Mało tego, nie mówimy tu nawet o nawiązaniu współpracy. Certyfikat jest jedynie dokumentem, który uprawnia fotografa do wykonywania usług oferowanych przez wyszukiwarkowego potentata. Przedsiębiorca nadal działa na swój rachunek i rozlicza się na podstawie ustalonych przez siebie stawek, mieszczących się w określonych widełkach.

Jakie wymogi musi spełniać rekomendowany fotograf?

Certyfikat może otrzymać niemal każdy, kto zajmuje się wykonywaniem fotografii. Niemal, bo Google narzuca pewne wymogi, które nieco zawężają grono potencjalnych kandydatów. Firma celuje w pasjonatów, którzy są w stanie wygospodarować minimum 30 godz. w tygodniu na rzecz programu Rekomendowany fotograf Google. Co niezwykle istotne, kandydat musi mieć udokumentowane doświadczenie w sprzedaży bezpośredniej lub zdalnej.

Osoby, które przeszły wstępną selekcję, muszą spełnić dodatkowe wymogi. Warunkiem koniecznym jest posiadanie odpowiedniego sprzętu – komputera z dostępem do szybkiego Internetu oraz sprzętu fotograficznego. Co istotne, korpusy i obiektywy muszą spełniać wymagania Google. Konieczne jest też prowadzenie działalności gospodarczej. Kolejne wymogi – konto Gmail i witryna internetowa – to w zasadzie czysta formalność.

Po wysłaniu zgłoszenia, kandydat przechodzi szkolenie, które kończy się egzaminem ze znajomości oprogramowania (Google udostępnia Rekomendowanym fotografom narzędzia niedostępne dla innych), ustawień sprzętu fotograficznego i wykonywania fotografii. Pozytywny wynik nie kończy procedury. Konieczne będzie przeprowadzenie określonej liczby sesji fotograficznych, które mają być praktycznym potwierdzeniem umiejętności.

Szczegółowe informacje o tym, jak zostać rekomendowanym fotografem Google znajdują się w oficjalnej dokumentacji oraz tutaj.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.

Skomentuj

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.