sm ads

Kampanie Facebook Ads – Reklama na Facebooku dla firm i sklepów internetowych

Facebook to największy na świecie serwis społecznościowy, z którego korzysta ponad 15 milionów Polaków oraz 18,3 mln osób na świecie posługujących się językiem polskim.

Facebook oferuje ogromne możliwości kierowania reklam po zainteresowaniach, bez których skuteczna reklama na Facebooku nie istnieje. Mnogość formatów reklamowych, możliwość dotarcia do użytkowników komputerów stacjonarnych (Desktop) jak i urządzeń mobilnych oraz zaawansowane funkcjonalności idealnie dopasowane do lokalnej firmy lub promocji produktów w sklepie internetowym stawiają Facebook Ads jako jedno z czołowych narzędzi reklamowych w Internecie.

Jeżeli chcesz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku, przejdź do formularza kontaktowego lub zapoznaj się z poniższymi informacjami.

Przejdź do formularza kontaktowego

Facebook – Dane demograficzne (2017 – 2018 – 2019)

  • Liczba osób na Facebooku w wieku 13-65+ mieszkających na terenie Polski i posługujących się językiem polskim wynosi 15,7 miliona osób, w tym kobiet 8,2 mln oraz mężczyzn 7,5 mln.
  • Liczba osób w wieku 13-65+ na całym świecie posługujących się językiem polskim wynosi ponad 18,3 mln osób, przeważającą część stanowią kobiety 9,5 mln, mężczyźni 8,8 mln osób.

Użytkownicy Facebooka (5 największych województw)

  • Mazowieckie – 3,5 mln użytkowników
  • Śląskie – 1,9 mln
  • Wielkopolskie – 1,9 mln
  • Małopolskie – 1,5 mln
  • Dolnośląskie – 1,2 mln

Użytkownicy Facebooka (największe miasta Polski)

  • Warszawa – 2,7 mln.
  • Poznań – 970 tys.
  • Kraków – 900 tys.
  • Wrocław – 620 tys.
  • Łódź – 380 tys.
  • Gdańsk – 370 tys.
  • Katowice – 340 tys.
  • Bydgoszcz – 250 tys.
  • Szczecin – 210 tys.
  • Częstochowa – 180 tys.
  • Białystok – 160 tys.
  • Gdynia – 130 tys.
  • Radom – 120 tys.
  • Sosnowiec – 94 tys.

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych udostępnianych przez serwis Facebook.

Twoja grupa docelowa jest na Facebooku

Na pewno zadajesz sobie pytanie, czy na Facebooku znajdziesz odpowiednią grupę docelową, która zrozumie Twój produkt bądź usługę i będzie zainteresowana zakupem. Zadaj sobie inne pytanie, ilu z Twoich potencjalnych klientów nie korzysta z Facebooka, a ilu jest takich, którzy przynajmniej raz dziennie otwierają aplikację Facebook na swoim smartfonie, logują się na konto na komputerze lub korzystają z komunikatora Facebook Messenger?

Według oficjalnych statystyk podawanych przez serwis Facebook, łączna liczba osób korzystająca z serwisu przekroczyła już 2 miliardy, w Polsce użytkowników jest ponad 15 milionów. To ogromna grupa potencjalnych klientów, która może być zainteresowana zakupem Twojego produktu lub usługi.

Aby odpowiedzieć precyzyjnie na pytania, musisz dokładnie przeanalizować swoją aktualną grupę docelową i konkurencji, pomocne tutaj będą narzędzia analityczne, które określą nie tylko przekrój demograficzny potencjalnych klientów, ale również ustalą ich zainteresowania, a nawet podpowiedzą w których porach dnia najchętniej korzystają z Internetu. Stosując metody analityczne będziesz mógł dowiedzieć się wielu przydatnych informacji o swoich potencjalnych klientach oraz jasno odpowiedzieć na pytanie – czy na Facebooku jest Twoja grupa docelowa.

Gdy już odpowiesz na to pytanie zadasz kolejne – ile kosztuje reklamowanie się na Facebooku?

Koszty reklamy na Facebooku

Czy reklamowanie na Facebooku jest tanie? Czy będzie można osiągnąć odpowiedni zwrot z inwestycji? Czy stać Cię na to? Zanim przejdę do odpowiedzi na powyższe pytania, wpierw przedstawię jak działa system reklamowy Facebooka. Otóż emisja reklam na Facebooku to system aukcyjny, kto da więcej ten wygrywa. Pewnie powiesz, jasne ale to by było za proste i masz rację! Facebook oficjalnie przyznaje, że uwzględnia wiele kryteriów, do których zaliczają się kwestie związane z atrakcyjnością produktu/usługi w grupie docelowej oraz jakie wrażenia wśród użytkowników budzi reklama. Obydwie kwestie determinowane są poprzez wskaźnik trafności, czym wyższy, tym reklama osiąga lepsze wyniki, inaczej mówiąc płacisz mniej za kliknięcie, wyświetlenie lub zrealizowanie określonego celu np. sprzedaży produktu, zamówienia usługi.

Liczba firm reklamujących się na Facebooku z roku na rok rośnie. Dzisiaj dysponowanie wysokim budżetem, przygotowanie idealnej kreacji reklamowej i określenie grupy docelowej już nie wystarczy do skutecznego reklamowania się na Facebooku w rozsądnej cenie. Potrzebna jest analiza na każdym etapie prowadzenia kampanii oraz optymalizacja. Nawet takie z pozoru niepowiązane wydarzenia jak bessa lub hossa na giełdzie, czy też ważne wydarzenia polityczne i społeczne mogą przesądzić o wynikach danej kampanii.

Powiesz, okej stać mnie na wydawanie więcej od innych, zapłacę tyle ile chce Facebook i przeskoczę wszystkich. Super, że stać Cię na to, ale nie sztuką jest wydawać pieniądze na Facebooku, sztuką jest osiągać z tego odpowiedni zwrot z inwestycji. Mało tego! Facebook na każdym kroku chce zapewnić swoim użytkownikom pozytywne wrażenia płynące z oglądania reklam, nawet gdy ustawisz maksymalne stawki przebijając konkurencję, nie spowodujesz tym działaniem adekwatnego do wzrostu wydatków – wzrostu sprzedaży. W tym miejscu muszę powiedzieć Ci jeszcze o jednej istotnej rzeczy. Facebook unika pokazywania tych samych reklam, tym samym użytkownikom. Mogą one wyświetlić się w danym dniu użytkownikowi określoną ilość razy i to bez względu na cel reklamowy który wybierzesz. Są od tego drobne odstępstwa, ale o tym opowiem w odrębnym artykule. Wiedz jedną rzecz, nawet gdy przebijesz X-krotnie stawkami konkurencję, nie zapewnisz sobie tym X-krotnego wzrostu sprzedaży.

To w której branży działasz może dużo powiedzieć o kosztach reklamy na Facebooku. Czym trudniejsza branża, tym ilość konkurentów biorących udział w aukcji większa. Jeżeli widzisz, że Twoi konkurenci również są na Facebooku, to jest spora szansa, że aktywnie korzystają z systemu reklamowego Facebook Ads. Jak sprawdzić czy Twoja konkurencja korzysta z płatnych form reklamy i czy są to działania skuteczne? Są na to sposoby zarówno darmowe, jak i płatne, o tym jednak opowiem w innym artykule.

Konkurencja może reklamować się na Facebooku, ale ich działania mogą być nieoptymalne – w tym miejscu możesz upatrywać szansy na sukces, możesz płacić mniej za reklamę na Facebooku uzyskując lepsze wyniki od Twojej konkurencji – do tego potrzebna jest skrupulatna analiza, optymalizacja oraz doświadczenie. Więcej o systemie aukcyjnym Facebooka przeczytasz tutaj.

Reklama na Facebooku to nie sama sprzedaż

Uruchamiając reklamę sprzedażową na Facebooku chcesz dotrzeć do nowych potencjalnych klientów zainteresowanych produktem, ofertą, usługą. Jednak reklamowanie się na portalu Facebooku i Instagram realizuje znacznie więcej celów.

Wzrost rozpoznawalności Twojego biznesu – dzięki reklamie możesz zwiększyć rozpoznawalność produktu, marki. Nawet gdy w początkowej fazie reklama nie przyniesie odpowiedniego zwrotu, to użytkownicy którzy weszli w interakcję z reklamą mogą zapamiętać produkt, usługę, markę – a to znacząco podnosi skuteczność sprzedażową na kolejnych etapach interakcji.

Skuteczniejszy retargeting (remarketing na Facebook) – retargeting lub remarketing to ponowne docieranie z ofertą do osób, które miały już kontakt z Twoją marką, produktem, usługą. W przypadku gdy sprzedajesz droższe produkty, użytkownicy bardzo rzadko kupują pod wpływem chwili, zazwyczaj jest to przemyślany zakup. Klienci dokładnie sprawdzają Twoją ofertę i oferty konkurencji, porównując je między sobą. Za sprawą reklamy retargetingowej na Facebooku, możesz zwiększyć swoje szanse na sukces przypominając się z ofertą. Ważne jest odpowiednie przygotowanie całej strategii remarketingowej i zrealizowanie każdego punktu krok po kroku, tylko wtedy można uzyskać satysfakcjonujące wyniki.

Zwiększenie liczby polubień strony – Twoi klienci mogą patrzeć na liczbę polubień strony, liczba lajków może wpływać pozytywnie na cały odbiór marki przez klientów, ale uwaga! Naturalne polubienia są najcenniejsze! To one w perspektywie czasu mogą przełożyć się bezpośrednio na wynik sprzedażowy. Uruchamiając reklamę Facebook Ads, możesz dotrzeć do ludzi, którzy klikną przycisk „Lubię to”. Osoby które pod wpływem reklamy polubiły stronę, wyraziły zainteresowanie tym co Twoja marka ma do przekazania bądź co oferuje i „chcą kontynuować tą znajomość” są przeważnie bardziej skłonni do zakupów w Twoim sklepie, aniżeli osoby, które nigdy nie wchodziły w interakcję z Twoim fanpage, reklamą, stroną. Możesz ten fakt wykorzystać na późniejszych etapach interakcji do optymalizowania procesu sprzedażowego. Zapamiętaj! Facebook Ads = Naturalne pozyskiwanie fanów, ale aby zrobić to dobrze, potrzebne są jeszcze inne elementy w strategii, które pozwolą zmaksymalizować korzyści.

Skuteczniejsza dystrybucja materiałów w mediach społecznosciowych – wiesz doskonale, że Facebook przycina zasięgi. Publikując na fanpage z 10 tyś polubień, nie będziesz w stanie dotrzeć do wszystkich osób, które polubiły witrynę. Facebook odgórnie ogranicza dystrybucję postów do fanów, wówczas pozostaje dodatkowa reklama kierowana do osób, które polubiły stronę i tutaj jej koszty są ściśle związane z „jakością fanów” na fanpage. Jeżeli prowadzono wcześniej kampanie ukierunkowane na naturalne pozyskiwanie fanów, skuteczność kampanii rośnie, koszty spadają.

Każdy z etapów reklamowych na Facebooku wpływa wzajemnie na działania podejmowane w kolejnych etapach strategii. Jeżeli zawalisz coś na jednym z etapów, będzie trudniej realizować określone cele. Dlatego ważne jest, aby od samego początku w sposób optymalny realizować kampanie.

Prowadzenie kampanii Facebook Ads

Usługę prowadzenia kampanii Facebook Ads kieruje do wszystkich właścicieli firm – małych, średnich i dużych, jak również do sklepów internetowych, które chcą sprzedawać jeszcze więcej i budować swoją markę na Facebooku. Skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy lub zadzwoń.

Przejdź do formularza kontaktowego

Dane kontaktowe:

Mariusz Kołacz / Telefon: +48 728 817 465 / E-mail: kontakt@socialtrends.pl

Pracuje na terenie całej Polski: Warszawa (mazowieckie), Kraków (małopolskie), Łódź (łódzkie), Wrocław (dolnośląskie), Poznań (wielkopolskie), Gdańsk (pomorskie),  Szczecin (zachodniopomorskie), Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie), Lublin (lubelskie), Katowice (śląskie).

Obsługuje rynki: Polska (PL), Irlandia (IE), Wielka Brytania (GB).

Wspierane języki: Polski, Angielski.

Dane zawarte w opisie są aktualne na dzień 07.01.2018