Kampanie Google AdWords podstawą eChannnel Marketingu

Na pewno zadajesz pytanie: dlaczego Twoja firma powinna być „widoczna” w AdWords. Najczęstszą odpowiedzią jaką usłyszałem od początkujących przedsiębiorców – „bo konkurencja też tam jest”. Niestety, to że konkurencja tam jest, nie oznacza jeszcze, że Ty też tam za wszelką cenę musisz być, kwestia… kosztów, branży oraz strony docelowej, którą chcesz promować. Ważne jest też jaki cel chcesz osiągnąć i czy Twoja strona w ogóle jest gotowa do konkurowania z najlepszymi.

Złe decyzje zabiją każdy biznes!

Na początku, aby Twój biznes rozwijał się musisz skutecznie pozyskiwać nowych klientów, każda źle wydana złotówka będzie kosztować spadek dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa, dlatego przed zainwestowaniem w daną formę reklamy musisz wszystko dokładnie przemyśleć, przeanalizować. Nie możesz podejmować decyzji na podstawie szczątkowych informacji.

Od uruchomienia do optymalizacji

Znasz podstawy obsługi AdWords i potrafisz uruchomić pierwszą kampanię. Jednak jak to mówią „diabeł tkwi w szczegółach” i domyślnie uruchamiane kampanie nigdy nie będą optymalne, nawet gdy ustawi je specjalista Google AdWords. Dlaczego?

Każda strona jest inna, promując dwie strony o odmiennej szacie graficznej i układzie elementów CTA (Call To Action) uzyskasz 2 różne wyniki, bywa że różnice mogą być kolosalne. Jedna dobrze zaprojektowna strona będzie w stanie zatrzymać użytkownika i skierować go dokładnie w to miejsce w które chcesz, druga – już po kilku sekundach zniechęci do jakiegokolwiek kontaktu z Twoją firmą. Po uruchomieniu kampanii potrzebne są testy, analiza oraz wyciągnięcie wniosków, które doprowadzą finalnie do zmaksymalizowania zysków przy zminimalizowaniu kosztów.

Brak optymalizacji strony docelowej

Musisz pamiętać, że ustawienie odpowiednich nagłówków i tekstów reklam to tylko ułamek sukcesu. Aby kampania AdWords przynosiła wymierne korzyści, również i strona docelowa musi być pod kampanię odpowiednio zoptymalizowana. Wyobraź sobie – masz stronę internetową słabo zoptymalizowaną, za pomocą AdWords ściągasz na nią 1000 użytkowników (potencjalnych klientów), z tego tysiąca tylko 3 decyduje się na kontakt z Twoją firmą. Ponosisz kolosalne koszty, które nie przekładają się na wynik finansowy Twojej firmy. Gdy zoptymalizujesz stronę docelową jeszcze przed uruchomieniem kampanii, sprawisz że na 1000 użytkowników większy odsetek zdecyduje się skontaktować z Tobą.

Tutaj idealnym przykładem przepalania budżetu AdWords są kampanie konkursowe/promocyjne, które kierują na podstrony kompletnie niezoptymalizowane pod kątem pozyskiwania leadów, później ludzie dziwią się, że AdWords nie działa lub działa słabo. Jak ma działać, jak użytkownik nie wie co ma na Twojej stronie zrobić lub szata graficzna podstrony, na którą kierowana jest kampania jest tak kiepska, że psy wyją na jej widok. Trzeba użytkownikowi pomóc, poprowadzić za rączkę jeśli to konieczne, udostępnić na stronie wszystkie potrzebne do podjęcia decyzji informacje. Tylko wtedy będziesz w stanie uzyskać dobre wyniki.

Teraz odpowiedz sobie na pytanie – czy będąc początkującym w AdWords jesteś w stanie odpowiednio zoptymalizować swoją kampanię.

Startujesz? Skorzystaj z kuponów promocyjnych AdWords!

Częstym błędem początkujących przedsiębiorców jest niekorzystanie z kuponów promocyjnych AdWords. Po to Google oferuje kupony, abyś miał nieco większe możliwości przetestowania ich systemu reklamowego. Grzech z takiej opcji nie skorzystać 😉

Pobierz kupon AdWords

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.