google ads search

Kampanie reklamowe Google ADS – Prowadzenie kampanii Google

Marketing internetowy niejedno ma imię. Właściciele sklepów i stron internetowych, chcący wypromować swoją markę, mają do dyspozycji całą masę skutecznych narzędzi. Od pewnego czasu, istotnym elementem każdej kampanii jest system reklamowy Google Ads. Co kryje się pod tą nazwą? Jakie zalety przedstawia to narzędzie i kto najbardziej na nim skorzysta? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Kampanie reklamowe Google Ads

„Reklama dźwignią handlu” – trudno stwierdzić, kto jako pierwszy wypowiedział te słowa, pewne jest natomiast, że jest to bardzo stare powiedzenie. Czasy się zmieniają, a wraz z nimi nasze zwyczaje zakupowe, ale powyższy cytat nie stracił nic ze swojej aktualności. Kto się nie reklamuje, ten nie sprzedaje, a bez sprzedaży nie może istnieć żadna firma handlowa (sklep internetowy).

Ta zasada staje się szczególnie widoczna w dobie sprzedaży internetowej. Przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce muszą walczyć nie tylko z wyjątkowo rozbudowaną konkurencją (w końcu rynkiem docelowym może być cały kraj, kontynent lub nawet świat), ale także z ryzykiem zniknięcia w odmętach sieci. Mówiąc wprost, brak widoczności i rozpoznawalności jest równoznaczny ze „śmiercią” firmy. Na szczęście, istnieje wiele skutecznych narzędzi, pozwalających wypromować markę i jej produkty. Jednym z nich jest Google Ads.

Google Ads – co to takiego?

Każdy przedsiębiorca, który zaczyna promocję swojej witryny w sieci, zastanawia się, które kanały warto brać pod uwagę. Priorytety najczęściej są takie same: uzyskanie możliwie największego zasięgu przy zaangażowaniu możliwie najniższych środków. Jedną z opcji, którą warto rozważyć w swoim planie reklamowym, jest Google Ads (dawniej Google AdWords).

Google Ads to system reklamowy, który umożliwia tworzenie kampanii, zarządzanie nimi i analizowanie efektów podejmowanych działań. Jak wskazuje na to sama nazwa, został stworzony przez firmę z Mountain View – właściciela największej wyszukiwarki internetowej. Już sam ten fakt w dużej mierze gwarantuje skuteczność kampanii, a przemawiają za tym twarde fakty:

  • Google jest niekwestionowanym liderem w swojej branży – w 2021 roku, aż 91,66% wszystkich zapytań na świecie wpisano w pole wyszukiwania Google. Wyszukiwarce Bing przypadło w udziale 2,74% rynku, Baidu – 1,91%, Yahoo! – 1,5%, a DuckDuckGO – 0,6%. Pozostałe 1,59% podzieliły między sobą mniejsze wyszukiwarki;
  • „hegemonia” Google jest wyraźnie widoczna na naszym rynku – w 2021 roku, w Polsce do wyszukiwarki Google kierowano 96,77% wszystkich zapytań;
  • Google.com jest najczęściej odwiedzaną stroną internetową świata – każdego miesiąca, popularny adres notuje średnio 4,4 mld unikalnych wejść.

Dane liczbowe jednoznacznie udowadniają, że pozostałe wyszukiwarki mają mniejsze znaczenie. Wniosek jest prosty – kampania Google Ads daje dużą szansę na osiągnięcie zamierzonego celu.

Jakie reklamy są dostępne w ramach Google Ads?

Nie można jednak sprowadzać tego systemu wyłącznie do reklam zamieszczanych w wyszukiwarce. Google Ads to także promocja w niezwykle rozbudowanej sieci partnerskiej (na którą składają się aplikacje mobilne, portale, blogi, fora i inne serwisy o ogromnych zasięgach) oraz w najważniejszych usługach giganta z Mountain View, w tym w serwisie YouTube. Z punktu widzenia reklamodawcy, ogromne znaczenie ma także szeroka oferta dostępnych form promocji. Najpopularniejsze z nich to…

Reklama tekstowa w wynikach wyszukiwania

Zacznijmy od najbardziej podstawowego narzędzia, jakim jest reklama tekstowa. Ta jest wyświetlana nad wynikami wyszukiwania organicznego lub pod nimi. Tego typu reklama składa się z nagłówków, tekstu, adresu strony oraz innych wzbogacających elementów, a w mobilnej wersji wyszukiwarki można także skorzystać np. z opcji „tylko połączenie”. Umożliwia ona bezpośrednie nawiązanie połączenia telefonicznego z reklamodawcą wprost z wyników wyszukiwania, bez konieczności odwiedzania jego strony.

Reklama graficzna w witrynach

Kolejnym dostępnym narzędziem jest reklama graficzna. Pod tym pojęciem kryje się grafika/baner emitowany w sieci partnerskiej oraz w usługach Google. Korzystając z tej opcji, reklamodawca dociera do użytkowników blogów, portali, forów internetowych i niezliczonych aplikacji mobilnych.

Reklama wideo

Gigant z Mountain View daje też możliwość publikowania reklam w formie klipów wideo. Te są emitowane przede wszystkim w serwisie YouTube, ale nie tylko. Filmy są też emitowane na innych witrynach.

Reklama produktowa

Ta forma promocji pozwala wyświetlać informacje o konkretnych produktach. Reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania i na karcie Zakupy wyszukiwarki Google.

Poza wymienionymi wyżej, Google oferuje także bardziej specjalistyczne kampanie. W tym miejscu należy wskazać na reklamę lokalną, służącą promowaniu naziemnych punktów sprzedaży i wydarzeń, oraz reklamę promującą aplikacje, czyli docierającą do nowych użytkowników mobilnych narzędzi.

Kto skorzysta na kampanii Google Ads?

Mnogość dostępnych opcji sprawia, że z programu Google Ads może skorzystać niezwykle szeroka grupa osób. Ten system powstał przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach i twórcach, jednak obecnie, tak samo dobrze sprawdza się w przypadku każdej osoby działającej w sieci. W rezultacie, na kampanii Google Ads skorzystają także właściciele sklepów stacjonarnych, organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń, imprez i eventów i wszyscy inni posiadacze strony internetowej, którym zależy na jej wypromowaniu.

Podsumowując, jeżeli:

  • chcesz pozyskać nowych klientów/czytelników/odbiorców,
  • zależy ci na zwiększeniu rozpoznawalności twojej marki,
  • chcesz zwiększyć sprzedaż,

…Google Ads jest systemem stworzonym dla ciebie!

Dzięki szerokiemu wachlarzowi dostępnych form reklamy i możliwości konfigurowania przebiegu kampanii, zakres potencjalnych odbiorców, którzy odniosą korzyści z tego programu, jest właściwie nieograniczony.

Powyższe warto rozszerzyć o jeszcze jedną istotną informację. Specyfika działania Google Ads przekłada się na niemal natychmiastowe efekty kampanii. To sprawia, że narzędzie opracowane przez Google daje ogromne korzyści przy tzw. akcjach błyskawicznych – służących szybkiemu wypromowaniu wydarzenia (eventu, wyprzedaży, sprzedaży promocyjnej itp.) lub produktu. Google Ads doskonale sprawdza się też w promowaniu działalności prowadzonej lokalnie.

Kluczowe zalety Google Ads

Skoro mowa o efektach, warto przejść do najważniejszych zalet tego systemu reklamowego.

Błyskawiczne rezultaty to jeden z kluczowych aspektów, przemawiających za wdrożeniem Google Ads do strategii marketingowej. Reklama zaczyna działać niemal od razu po uruchomieniu. Skorzystają na tym nie tylko przedsiębiorcy prowadzący działalność sezonową, ale także osoby, które dopiero wyruszają na podbój rynku e-commerce.

Kolejną zaletą tego systemu jest mierzalność efektów. Osoby promujące swoją działalność za pomocą Google Ads mogą kontrolować rezultaty na każdym etapie prowadzenia kampanii. Dzięki temu, przez cały czas mamy wgląd w stopień realizacji celów. Taka informacja zwrotna okazuje się bezcenna, bo w przypadku wystąpienia jakichkolwiek niepowodzeń, pozwala namierzyć źródło problemów i podjąć konkretne działania.

Ogromnym plusem Google Ads jest także możliwość zaadresowania reklamy do konkretnej grupy docelowej. Targetowanie pod względem lokalizacji, wieku, płci czy zainteresowań daje pewność, że przekaz trafi do osób faktycznie zainteresowanych daną ofertą.

Z punktu widzenia przedsiębiorcy inwestującego w promocję, nie bez znaczenia jest też jasny i klarowny system płatności. Google daje możliwość określenia budżetu przeznaczonego na reklamę, co przekłada się na pełną kontrolę nad wydatkami. Osoby z większym budżetem mają też możliwość regulowania płatności dopiero w momencie, gdy kampania przekroczy określony pułap (próg płatności).

Praktyczne korzyści płynące z systemu Google Ads

Model funkcjonowania systemu Google Ads przekłada się na dwie podstawowe korzyści dla reklamodawcy. Pierwszą jest zwiększenie sprzedaży/liczby odwiedzin/wyświetleń. Reklama dociera dokładnie do tych osób, do których powinna dotrzeć, a to siłą rzeczy musi przełożyć się na wzrost konwersji.

Realizacja celów krótkoterminowych to jedno. Nie zapominajmy jednak, że tak samo istotne są cele długoterminowe. Drugą korzyścią dla reklamodawcy jest wzrost rozpoznawalności jego marki. Internauci zyskują świadomość istnienia danej witryny/sklepu/produktu, co ma przełożenie na wzrost sprzedaży w przyszłości.

Google Ads a pozycjonowanie

Osoby przygotowujące się do uruchomienia kampanii marketingowej często zadają sobie pytanie: wybrać Google Ads czy SEO? Choć obie strategie mają ten sam cel, znacząco różnią się od siebie, nie tylko w kwestii formy prezentacji w wynikach wyszukiwania. Kluczowe różnice uwidaczniają się przede wszystkim w obszarze metody działania.

Należy zdać sobie sprawę z tego, że kampania Google Ads przynosi rezultaty tak długo, jak długo jest finansowana. Gdy dopływ środków zostanie odcięty, rezultaty znikną.

Pozycjonowanie nie przynosi tak szybkich efektów (na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania trzeba poczekać przynajmniej kilka miesięcy), jednak wypracowane rezultaty utrzymują się nie tylko w trakcie trwania kampanii, ale także przez długi czas po jej zakończeniu. Dodatkowo, SEO buduje silniejszy autorytet marki – internauci bardziej ufają organicznym wynikom wyszukiwania niż płatnym reklamom.

Wypada jednak podkreślić, że obie te strategie nie wykluczają się wzajemnie. Przeciwnie, połączenie tych form przełoży się na maksymalizację efektów.

Wycena prowadzenia kampanii Google ADS jest bezpłatna. Możliwość skorzystania z bezpłatnego kuponu na reklamę w wysokości do 1200 PLN (od 1 lutego). Atrakcyjne rabaty. Obsługa kampanii Google ADS w modelu abonamentowym i mieszanym lub w rozliczeniu za stawkę godzinową. Pracuję jako freelancer. Wystawiam faktury VAT. Zachęcam do kontaktu i przesłania zapytania ofertowego: https://socialtrends.pl/kontakt/

Zobacz również aktualne certyfikaty z reklamy w Google.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.