na konsultacjach

Konsultacje SEO – Doradztwo SEO – Wsparcie działań SEO

Niektórym osobom wydaje się, że pozycjonowanie stron internetowych to łatwy proces. Ot, wystarczy zastosować się do wytycznych Google dla webmasterów i gotowe. Praktyka pokazuje jednak, że takie podejście bardzo szybko weryfikuje rzeczywistość. Nie można bowiem mówić o skutecznym SEO, jeżeli nie spojrzymy na stronę w sposób całościowy, a należy także pamiętać, że wymogi wyszukiwarkowego giganta zmieniają się szybciej niż trendy na wybiegach. W rezultacie, podejmowane przez nas działania wcale nie muszą przekładać się na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Tutaj z pomocą przychodzą nam konsultacje SEO.

Z praktycznego punktu widzenia, przedsiębiorca powinien być ekspertem dosłownie od wszystkiego. „Problem” w tym, że w realnym życiu nie da się wejść na „level master” w każdej dziedzinie. Dlaczego słowo „problem” zamknęliśmy w cudzysłowie? To proste – nieznajomość aspektów określonej dziedziny staje się ułomnością dopiero w sytuacji, w której nie zdajemy sobie sprawy, że nie jesteśmy w stanie zrobić czegoś samodzielnie.

Jeżeli jednak potrafimy odróżnić nasze mocne strony od słabych, obszary prowadzonej działalności, które są związane z tymi drugimi, możemy (a nawet powinniśmy) powierzyć komuś, kto rzeczywiście wie co robi. Cukiernik nie musi być księgowym, mechanik nie musi znać się na zawiłościach HR-u, a przedsiębiorca działający na rynku e-commerce nie musi być specjalistą w dziedzinie internetowego marketingu. Ci z nas, którzy rozumieją tę zasadę, mają największą szansę na odniesienie sukcesu.

Na czym polega konsultacja SEO?

W sieci można znaleźć całą masę poradników traktujących o skutecznym pozycjonowaniu stron internetowych. Studiując kolejne punkty, łatwo można dojść do wniosku, że korzystanie z usług agencji SEO lub freelancerów SEO to wielka niegospodarność, skoro samemu można zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Niestety, najczęściej okazuje się, że samodzielne działania w tym zakresie przypominają błądzenie po omacku – tracimy masę czasu, a i tak nie osiągamy celu.

Czym właściwie jest konsultacja SEO? Pod tym pojęciem należy rozumieć wstępną analizę, która służy postawieniu odpowiedzi na kluczowe w tym przypadku pytanie – dlaczego pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanego efektu? Żeby lepiej to wyjaśnić, posłużymy się prostą analogią do problemów trapiących samochód. Załóżmy, że z nieznanych przyczyn silnik zaczyna przerywać. Wertując internetowe fora i branżowe portale dochodzimy do wniosku, że problem leży po stronie układu zapłonowego. Wymieniamy świece, później cewki, ale usterka wciąż daje o sobie znać. Zrezygnowani, udajemy się do specjalisty, który podłącza pojazd do komputera diagnostycznego i bezbłędnie namierza źródło problemu. Teraz już wiemy, jakie kroki musimy podjąć, żeby auto zaczęło działać jak należy.

Teraz wyobraźmy sobie, że samochód to nasza strona lub sklep internetowy, przerywający silnik to niska pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania, a mechanik z komputerem diagnostycznym to konsultant SEO. Jasne, możemy tracić czas (a co za tym idzie – także pieniądze) na kolejne próby „wskoczenia” do TOP10, ale możemy też skorzystać z konsultacji SEO, by dowiedzieć się, co robimy nie tak lub co powinniśmy robić, żeby nasze działania przekładały się na konkretne efekty.

Sprowadzając to do jednej spójnej definicji, konsultacja SEO to indywidualne wsparcie w zakresie wszelkich działań związanych z pozycjonowaniem witryny. Decydując się na konsultację, przedsiębiorca ma możliwość skorzystania nie tylko z wiedzy, ale i z doświadczenia profesjonalisty. Należy bowiem podkreślić, że SEO nie jest dziedziną, której można się nauczyć wyłącznie w oparciu o teorię. Google nie odsłania przed nami wszystkich kart, więc do wielu wniosków trzeba dojść samodzielnie – metodą prób i błędów. Nauka wymaga czasu, ale ten etap można pominąć, decydując się na skorzystanie ze wsparcia.

Czym konsultacja SEO nie jest?

Nie należy jednak mylić konsultacji z audytem SEO. Jeżeli to pierwsze przyrównaliśmy do podłączenia auta do interfejsu diagnostycznego, to w tej analogii audyt byłby dogłębną oceną stanu pojazdu, z uwzględnieniem każdego podzespołu.

Konsultacja nie ma też nic wspólnego z praktycznymi działaniami z zakresu pozycjonowania. Rolą doradcy nie jest umieszczenie strony klienta na szczycie wyników wyszukiwania, a podpowiedzenie mu, jak może tego dokonać.

Jak konsultacja SEO może pomóc w osiągnięciu wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania?

Dzięki tej usłudze, właściciel strony lub sklepu internetowego może dowiedzieć się, jakie czynniki wpływają obecnie na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Warto wyraźnie podkreślić słowo „obecnie”, bo w SEO nie można mówić o jakichkolwiek stałych. To, co działało rok temu, teraz jest już nieaktualne i należy ponownie zweryfikować swoją wiedzę, by móc osiągać pożądane rezultaty.

Dzięki konsultacji SEO, osoba prowadząca witrynę otrzymuje wiele cennych wskazówek, dzięki którym może znacząco ulepszyć stronę lub sklep internetowy. Poznaje przyczyny niepowodzeń dotychczasowych działań i sposoby rozwiązywania problemów, obecnych i tych, które dopiero mogą się pojawić. Wszystko to przekłada się na większą świadomość w podejmowaniu kolejnych kroków i w konsekwencji – na lepsze efekty.

Kto powinien skorzystać z konsultacji SEO?

Konsultacja SEO jest dedykowana osobom, które chcą samodzielnie zadbać o rozwój swojej strony i na własną rękę podjąć się pozycjonowania. W tym przypadku, konsultant przekazuje klientowi rzetelną wiedzę, która jest podstawą podejmowania trafnych decyzji.

Usługa konsultingu w dziedzinie pozycjonowania przyda się też wszystkim, którzy chcą zweryfikować i uzupełnić już zdobytą wiedzę w tym zakresie. Należy pamiętać, że Google nie stoi w miejscu. Algorytmy napędzające najpopularniejszą wyszukiwarkę świata zmieniają się nieustannie, a co za tym idzie – zmieniają się też trendy obowiązujące w SEO.

Konsultacje SEO są też przydatne w sytuacji, w której właściciel witryny chce zweryfikować zasadność działań, które podejmuje dla niego agencja marketingowa. Dysponując rzetelną wiedzą, nie musimy ufać niczyim zapewnieniom. Możemy natomiast skutecznie weryfikować słuszność decyzji, które są podejmowane w naszym imieniu i na nasz rachunek.

Poza tym, na konsultacjach SEO skorzystają osoby, które:

  • szukają przyczyny niskiego wskaźnika konwersji,
  • szukają najlepszego zestawu słów kluczowych,
  • planują wdrożyć nowy produkt lub usługę, ale nie wiedzą, jak promować stronę w oparciu o tą nowość.

Kiedy warto skorzystać z konsultacji SEO?

Odpowiadając na wyżej postawione pytanie – na dowolnym etapie prowadzenia witryny. Największe możliwości w kwestii pozycjonowania daje strona, która od początku jest tworzona w zgodzie z wymogami stawianymi przez algorytmy Google, więc bardzo dobrym pomysłem jest skorzystanie z konsultacji jeszcze na etapie planowania. Ta usługa jest jednak dedykowana także tym osobom, które mają już swoją stronę i sklep. Trzeba bowiem pamiętać, że doradztwo okaże się niezwykle pomocne na etapie przebudowy witryny albo wprowadzania nowych produktów lub usług.

Konsultacje SEO, profesjonalne doradztwo z zakresu SEO. Konsultacje telefoniczne, mailowe, wideo konsultacje. Rozliczenie za każdą rozpoczętą godzinę lub w modelu abonamentowym. Pracuję jako freelancer. Wystawiam faktury VAT. Zachęcam do kontaktu i przesłania zapytania ofertowego: https://socialtrends.pl/kontakt/

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.