SEO Freelancer / Specjalista Facebook Ads & AdWords

Witaj czytelniku! Jeżeli tutaj trafiłeś, z pewnością chcesz dowiedzieć się o mnie czegoś więcej. Nazywam się Mariusz Kołacz i jestem założycielem marki SocialTrends.pl powiązanej bezpośrednio z marketingiem dla sklepów internetowych. Poniżej znajdziesz informacje o mnie w formie pytań i odpowiedzi. Jeżeli wśród poniższych informacji nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania, zadaj dodatkowe za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Skąd jesteś i czym się zajmujesz?

Pochodzę z województwa śląskiego, konkretnie z Myszkowa. Od wielu lat zajmuje się marketingiem internetowym (SEO, Facebook Ads, Social Media, AdWords). Zajmuje się również tworzeniem programów, które stanowią dla mnie wsparcie działań e-marketingowych, na przykład przy audytach SEO. Wcześniej pracowałem między innymi w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej gdzie zajmowałem się sprawami informatycznymi.

Jakie jest twoje wykształcenie?

Ukończyłem Wyższą Szkołę Zarządzania w Częstochowie na kierunku informatyka zdobywając tytuł inżyniera. Naukę kontynuowałem na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na tym samym kierunku. Studia zostały uwieńczone tytułem magistra inżyniera w zakresie informatyki.

Kiedy zaczęła się twoja przygoda z marketingiem internetowym?

Pierwsze kroki w marketingu internetowym stawiałem już w 2008 roku, w ramach współpracy z portalem komputerowym HotFix. W początkowej fazie szczególny nacisk położyliśmy na budowanie pozytywnego wizerunku portalu oraz dostarczaniu czytelnikom wysokiej jakości treści. Dla portalu napisałem ponad 100 artykułów informatycznych, które generowały 35% całego ruchu w witrynie. Wraz z założycielem Łukaszem oraz wspaniałą grupą administratorów, redaktorów, moderatorów i użytkowników zbudowaliśmy portal i forum, które były (…i wciąż są) jednymi z najbardziej profesjonalnych w Polsce, gdzie zawsze można uzyskać fachową poradę.

Pamiętam początki, kiedy ludzie nie dawali nam większych szans, dzięki mądremu zarządzaniu, zaangażowaniu, wytrwałości pokonaliśmy wszystkie przeciwności losu! Pokazaliśmy charakter! Pracując na ten sukces wiele osób oddało serducho HotFix’owi. Dzięki wzajemnej współpracy wynieśliśmy cenne doświadczenia oraz filozofię życiową, która pozostała z nami do dzisiaj…

Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko trudne do wykonania ― Aleksander Wielki

Mogę śmiało powiedzieć – HotFix ukształtował moją osobę jako profesjonalisty w zakresie marketingu internetowego i wskazał drogę, którą mam podążać. Powiem więcej! Gdyby nie współpraca z HotFix, najprawdopodobniej nie byłoby mnie w tym miejscu i w tej roli.

Jakie są twoje umiejętności i doświadczenie?

Posiadam wszechstronne doświadczenie i umiejętności, które wzajemnie się dopełniają, tworząc razem spójną całość. Dzięki współpracy z portalem HotFix zyskałem doświadczenie w pisaniu treści specjalistycznych (copywriting), zarządzaniu (administracja forum, redakcja) oraz utrwaliłem cechy, które w marketingu internetowym są niezbędne: samodzielność, odpowiedzialność, zaangażowanie, zdolności organizacyjne, kreatywność, inicjatywa.

Udzielając na forum fachowych porad z zakresu informatyki, wraz z użytkownikami rozwijałem swoją wiedzę pomagając rozwiązywać problemy natury komputerowej. Zyskałem swobodę w poruszaniu się w społecznościach internetowych …w Internecie jestem jak ryba w wodzie. Nie bez znaczenia są też wypracowane kontakty w branży (nie tylko informatycznej). W okresie 2008 – 2013 bardzo mocno udzielałem się na różnych forach internetowych (na przykład forumpc.pl), co zaowocowało doskonałym rozeznaniem podczas planowania i realizowania kampanii reklamowych (marketing szeptany). W tym okresie tworzyłem również treści na inne portale o tematyce komputerowej, głównie pisząc jako ghostwriter, ale też zdarzały się realizacje jak na przykład www.pcworld.pl, gdzie występowałem pod swoim imieniem i nazwiskiem (Mariusz Kołacz).

Bardzo dużo doświadczenia zyskałem za sprawą prowadzenia bloga techformator.pl, na którym w pierwszej fazie rozpisywałem się głównie na tematy informatyczne. Później blog przeistoczył się w największe w Polsce centrum wiedzy o narzędziach SEO i SEM, gdzie publikowane były również porady z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych (SEO).

Część dostępnych narzędzi stworzyłem i udostępniłem całkowicie bezpłatnie. Niektóre były dostępne w kampaniach charytatywnych, z kolei inne były dostępne tylko dla wąskiego grona odbiorców. Wszystkie programy nie powstałyby bez umiejętności programowania, która towarzyszyła mi od 2004 roku (od 2010 roku typowo w programowaniu SEO). Tworzenie własnych narzędzi pozwoliło lepiej poznać techniczne zagadnienia SEO (techniczne SEO), również pozytywnie wpłynęło na jakość przeprowadzanych analiz i audytów SEO. Warto dodać, że dostęp do własnych autorskich narzędzi to dokładniejsze i sprawniejsze realizowanie projektów marketingowych dla klientów, również z obszaru Facebook Ads i AdWords.

Prace programistyczne na blogu oraz stronach klientów pozwoliły poznać techniczne zagadnienia związane zarówno z budową jak i optymalizacją serwisów internetowych (SEO), rozwinąć umiejętności programowania (HTML, CSS, JS, PHP, SQL) oraz rozszerzyć wiedzę z projektowania struktury stron internetowych. Wszystkie wyżej wymienione umiejętności to niezbędnik technicznego seowca.

Doświadczenie i umiejętności z podziałem na specjalizacje (w skali 1-100):

Filtry ręczne i algorytmiczne (2013) 90%

Optymalizacja SEO i wydajnościowa (2008) 90%

Pozycjonowanie stron (2008) 90%

Marketing szeptany (2008) 90%

Media społecznościowe (2010) 80%

Facebook Ads (2015) 80%

Copywriting (2006) 80%

Analityka internetowa (2009) 75%

Google AdWords (2009) 75%

Programowanie SEO (2010) 75%

Grafika komputerowa (2003) 70%

Usability (2010) 70%

W 2013 roku, kiedy Google zaczęło mocniej karać witryny za stosowanie agresywnych technik pozycjonowania, aby lepiej poznać naturę filtrów zaoferowałem czytelnikom całkowicie bezpłatne konsultacje i analizy w zakresie filtrów Google (kompleksowe audyty profilu linków). Więcej o tej akcji możesz przeczytać tutaj. Ogrom pracy za mną, ale warto było poświęcić wolny czas! Dzięki analizom odkryłem zależności rządzące filtrami, udoskonaliłem metody pozycjonowania i optymalizacji, zwiększyłem wiedzę w zakresie audytów on-site i off-site, jak również wyodrębniłem optymalne warianty budowy serwisów internetowych.

W latach 2012 – 2017 pracowałem na etacie w agencji SEM, gdzie dodatkowo rozwinąłem umiejętności w zakresie pozycjonowania i optymalizacji, a w czasie wolnym od agencyjnej pracy… też pracowałem, powiększając portfolio o kolejne doświadczenia związane z audytami SEO, reklamą na Facebooku (Facebook Ads), copywritingiem, jak również projektowaniem i tworzeniem narzędzi zwiększających skuteczność i efektywność pracy e-marketingowca.

Aktualnie pracuję głównie jako specjalista – SEO Freelancer / Specjalista od Facebook Ads skupiając się na kompleksowej obsłudze klientów świadcząc usługi marketingowe dla firm, sklepów internetowych oraz instytucji publicznych. Zakres usług:

  • Pozycjonowanie / Optymalizacja (SEO) / Marketing efektywnościowy.
  • Kompleksowe audyty SEO.
  • Reklama w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Twitter, LinkedIn, Instagram).
  • Reklama AdWords.
  • Brokering domenowy – sprzedaż/kupno domen, pośrednictwo, negocjacje handlowe.

Więcej o mnie przeczytasz na profilu: Mariusz Kołacz – LinkedIn

Przejdź do formularza kontaktowego

Dane kontaktowe:

Mariusz Kołacz / Telefon: (+48) 728-817-465 / E-mail: kontakt(małpa)socialtrends.pl

Pracuje na terenie całej Polski: Warszawa (mazowieckie), Kraków (małopolskie), Łódź (łódzkie), Wrocław (dolnośląskie), Poznań (wielkopolskie), Gdańsk (pomorskie),  Szczecin (zachodniopomorskie), Bydgoszcz (kujawsko-pomorskie), Lublin (lubelskie), Katowice (śląskie).

Obsługuje rynki: Polska (PL), Irlandia (IE), Wielka Brytania (GB).

Wspierane języki: Polski, Angielski.

Dane zawarte w opisie są aktualne na dzień 29.08.2017