maska ochrona
18 Sie 2017

Strona internetowa z HTTP – Google powiadomi o niebezpieczeństwie!

Mariusz Kołacz 0 komentarzy

Google dzisiaj (18.08.2017) po północy masowo rozesłało do właścicieli stron, które nie posiadają wdrożonego HTTPS powiadomienia, z których możemy dowiedzieć się, że od października 2017 roku przeglądarka Google Chrome (od wersji 62) będzie wyświetlać nowe ostrzeżenia o braku zabezpieczeń w domenie, której powiadomienie dotyczy.

blogerka
27 Maj 2017

Zakładanie profesjonalnego bloga – Pierwsze kroki w zakładaniu bloga

Mariusz Kołacz 4 komentarze

Coraz więcej czytelników pyta o mojego bloga, chcą podobnie jak ja publikować treści w sieci, część osób chce założyć blog, aby podzielić się z innymi swoim cierpieniem, przekazać doświadczenia związane z chorobą, podnieść na duchu czytelników, są również osoby, które chcą założyć bloga, aby publikować na nim treści eksperckie lub tematyczne – związane z działalnością

mróweczki
15 Mar 2017

Filtr on-site od Google na stronach afiliacyjnych i przekierowanie 301

Mariusz Kołacz 5 komentarzy

Wczoraj padło pytanie o przekierowanie 301 ze starej domeny na nową. Czytelnik posiada kilka domen, 2/3 domen to strony afiliacyjne kierujące do jego sklepu internetowego. Po dokładniejszym sprawdzeniu okazało się, że otrzymały kary on-site typu „Mało treści o niewielkiej lub żadnej wartości” – co spowodowało utratę dobrych pozycji oraz dramatyczne zmniejszenie ruchu. Ponieważ strony były

gsc-sec-thumb
06 Mar 2017

Aktualizacje zasad bezpiecznego przeglądania

Mariusz Kołacz 4 komentarze

Od kilku godzin Google rozsyła powiadomienia do wszystkich właścicieli stron internetowych, które w przeszłości miały problemy związane z bezpieczeństwem. Wiadomość z jednej strony informuje o zmianach w zasadach bezpieczeństwa, które zaszły na przestrzeni ostatniego roku, z drugiej strony stanowi podziękowanie, za wkład w ulepszanie systemu bezpieczeństwa.

stronka-www
09 Lut 2017

Dwie domeny jedna strona i wpływ na SEO

Mariusz Kołacz 4 komentarze

Kolejne ciekawe zagadnienie, mianowicie klient posiada dwie domeny i chciałby na każdej z nich umieścić stronę firmową, jednak z racji ograniczonego budżetu nie będzie inwestował w postawienie od podstaw nowej strony internetowej, chciałby wykorzystać istniejącą, w najlepszym wypadku tylko nieznacznie ją modyfikując. Pada pytanie – czy będzie to dla niego korzystne z punktu widzenia SEO.

stop
03 Paź 2016

Problemy z serwerem? Nie przepalaj budżetu! Wstrzymaj kampanię AdWords!

Mariusz Kołacz 3 komentarze

Wracam do problematyki hostingowej, niniejszy wpis powstał wskutek zapytania jednego z czytelników o kampanię AdWords i Facebook Ads oraz o kwestie problemów z hostingiem. Ten temat jest szalenie istotny dla osób korzystających z płatnych form reklamy, dlatego nie mogło zabraknąć go na SocialTrends.

dysk-twardy-2
29 Wrz 2016

Jak zoptymalizować zaplecze SEO – optymalizacja powierzchni dyskowej hostingu

Mariusz Kołacz 12 komentarzy

W jaki sposób zoptymalizować zaplecza, aby ponosić mniejsze koszty ich utrzymania? W tym artykule przedstawię jeden ze sposobów optymalizacji, dzięki któremu na tym samym planie hostingowym będziesz w stanie zrobić więcej… za mniej. Metoda przedstawiona poniżej może sprawdzić się również na stronach fotografów, artystów, którzy wrzucają na stronę setki zdjęć każdego miesiąca.

planer-ograniczenie-top
26 Wrz 2016

Jak odkryć „złoto” w narzędziu planowania słów kluczowych

Mariusz Kołacz 19 komentarzy

Od kilku tygodni Keyword Planner pokazuje jedynie zakresy liczb operacji wyszukiwania, wcześniej pokazywał konkretne dane liczbowe dla każdego słowa kluczowego. Niestety aktualnie, aby „odkryć złoto” trzeba nie tylko stworzyć, ale również uruchomić kampanię, która wygeneruje obciążenie rachunku w AdWords. Trzeba przyznać, że Google wpadło na świetny pomysł, jak tu przekonać agencje zajmujące się wyłącznie SEO do

seo-001
18 Wrz 2016

Yoast SEO – opcja która kosztuje utratę tysięcy odwiedzających!

Mariusz Kołacz 9 komentarzy

Przy projektowaniu zaplecza, które w założeniu ma generować ruch do strony klienta, istotna jest nie tylko dobra domena z historią, dobrej jakości treści pisane pod użytkowników, ale również odpowiednie zoptymalizowanie templatki, w tym również ustawienie wtyczek optymalizujących SEO. Najczęściej spotykaną wtyczką na stronach WordPress jest oczywiście Yoast SEO. Pomyślałbyś, że jedna z domyślnie włączonych funkcji

zegarek-001
16 Wrz 2016

Wyświetlanie reklamy AdWords tylko w określonych godzinach

Mariusz Kołacz 3 komentarze

Prowadzisz lokalną firmę, uruchomiłeś pierwszą kampanię AdWords, zastanawiasz się jak można ją szybko zoptymalizować? Po chwili zadajesz sobie pytanie – czy można ustawić reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się tylko w określonych dniach i godzinach pracy Twojej firmy? No pewnie że da się! W jaki sposób tego dokonać? Wystarczy, że sięgniesz po harmonogram wyświetlania