marketing w dziesiątkę

Pozycjonowanie stron Katowice – Pozycjonowanie lokalne (SEO)

Dane statystyczne udowadniają, że znaczna część zapytań do wyszukiwarki Google składa się z fraz lokalnych, czyli dotyczących usług świadczonych na danym obszarze. Planujesz kampanię marketingową, dzięki której o twojej firmie usłyszą potencjalni klienci z Katowic? Zatem koniecznie uwzględnij w swojej strategii lokalne pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie stron w Katowicach – pozyskiwanie klientów poprzez pozycjonowanie lokalne

Masz już stronę internetową, która reklamuje twoją firmę? Świetnie! Teraz zadbaj o to, żeby witryna stała się widoczna dla internautów szukających w sieci usług, które wykonujesz lub towarów, którymi handlujesz. Jeżeli adres twojej witryny nie pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, narzędzie marketingowe przestaje spełniać swoją zasadniczą funkcję, a staje się generatorem zbędnych kosztów.

Co daje pozycjonowanie lokalne?

Z powyższego można wysnuć jeden słuszny wniosek – utrzymywanie strony internetowej i jej rozwijanie jest uzasadnione wyłącznie w sytuacji, w której jej administrator dokłada wszelkich starań, by adres pojawiał się wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeżeli mowa o firmach działających na ściśle określonym obszarze, w tym przypadku – na terenie Katowic, istotne jest, żeby strona była pozycjonowana na frazy lokalne, czyli takie, które przez algorytmy wyszukiwarki są kojarzone z lokalizacją użytkownika.

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu:

  • do strony internetowej docierają osoby faktycznie zainteresowane usługami świadczonymi przez firmę,
  • firma staje się bardziej rozpoznawalna,
  • dzięki eksperckim treściom, zwiększa się autorytet firmy, co jest niezbędną częścią składową budowania wizerunku,
  • zwiększony ruch na stronie internetowej przekłada się na zwiększony ruch w punkcie naziemnym, a stąd już prosta droga do zwiększenia zysków.

Pozycjonowanie lokalne w Katowicach – kto powinien skorzystać z takiej usługi?

Odpowiedź na postawione wyżej pytanie jest bardzo prosta – każdy, komu zależy na rozwoju firmy i zwiększeniu przychodów. Dzięki precyzyjnemu ukierunkowaniu kampanii, przedsiębiorca zyskuje pewność, że jego stronę odwiedzają osoby, które faktycznie mogą stać się jego klientami.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych sprawdzi się w przypadku każdej lokalnej firmy, ale największe korzyści z takiej strategii osiągną:

  • przedsiębiorcy prowadzący specjalistyczną działalność usługową poza siedzibą firmy, m.in. elektrycy i hydraulicy,
  • przedsiębiorcy prowadzący specjalistyczną działalność usługową w punkcie naziemnym, m.in. fryzjerzy i kosmetolodzy,
  • przedsiębiorcy prowadzący specjalistyczne punkty sprzedaży naziemnej,
  • przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie,
  • przedsiębiorcy prowadzący lokale gastronomiczne.

Właśnie te branże są najczęściej wyszukiwane lokalnie.

W pozycjonowaniu lokalnym ważna jest specyfika miasta

Z punktu widzenia przedsiębiorcy, Katowice są bardzo specyficznym miastem. Stolica Górnego Śląska jest położona w samym sercu największej aglomeracji miejskiej w kraju. Oznacza to, że firmy działające lokalnie celują przede wszystkim w klientów z terenu Katowic. W bezpośrednim sąsiedztwie tej metropolii nie ma małych miasteczek i wsi, których mieszkańcy mogliby szukać usługodawców i wyspecjalizowanych sklepów w najbliższym dużym mieście. W praktyce oznacza to, że działania SEO powinny być ukierunkowane wyłącznie na miasto, nie na region.

Analizując specyfikę Katowic można dojść do jeszcze jednego interesującego wniosku – obszar miasta jest duży, a w jego granicach rysuje się wyraźny podział dzielnicowy. To sprawia, że możliwości w kwestii lokalnego pozycjonowania stają się jeszcze większe. Istnieje bowiem możliwość przeprowadzenia kampanii SEO w taki sposób, żeby strona była kompatybilna także z najbliższymi wyszukiwaniami. Żeby lepiej to zobrazować, warto posłużyć się konkretnymi przykładami.

Przyjmijmy, że przedsiębiorca Iksiński prowadzi sklep sprzedający specjalistyczną elektronikę w samym centrum miasta. To miejsce, do którego każdego dnia docierają osoby mieszkające nie tylko w Śródmieściu, ale także w innych dzielnicach. Taka firma celuje w mieszkańców z terenu całego miasta, tym bardziej, że można założyć, że w Katowicach nie ma zbyt dużej konkurencji. W przypadku pana Iksińskiego, najlepiej sprawdzi się strategia obejmująca pozycjonowanie dla całych Katowic.

Teraz zastanówmy się, co będzie najlepsze dla przedsiębiorcy prowadzącego barber shop w Bogucicach. Nie jest to typowo sypialniana dzielnica, ale też nie można nazwać jej handlowym i usługowym sercem miasta. Firmami działającymi w jej granicach najbardziej interesuje się społeczność lokalna, czyli mieszkańcy samych Bogucic. W tym przypadku, rewelacyjne efekty może dać pozycjonowanie skupione właśnie na tym obszarze.

Dlaczego lokalne pozycjonowanie jest jedną z najskuteczniejszych strategii marketingowych?

Istotą lokalnego SEO jest stabilność efektów. Podczas gdy kampanie marketingowe skupiające się na płatnych wynikach wyszukiwania działają pod warunkiem zapewnienia regularnego finansowania, rezultaty pozycjonowania utrzymują się przez długi czas po uzyskaniu pożądanego efektu. To przekłada się na zwiększenie przychodów, a przecież właśnie taki jest nadrzędny cel istnienia każdej firmy.

Specjalista SEO Mariusz Kołacz
ul. Krasickiego 49A
42-300 Myszków
NIP: 5771902660
REGON: 367677764

Wycena pozycjonowania strony internetowej jest bezpłatna. Pozycjonowanie strony w modelu abonamentowym i mieszanym lub w rozliczeniu za stawkę godzinową. Pracuję jako freelancer. Wystawiam faktury VAT. Zachęcam do kontaktu i przesłania zapytania ofertowego: https://socialtrends.pl/kontakt/

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.