panorama Warszawy

Pozycjonowanie stron Warszawa – SEO w Warszawie

Obecność na szczycie wyników wyszukiwania Google to właściwie „być albo nie być”, nie tylko dla dużych e-sklepów o zasięgu ogólnokrajowym lub ogólnoświatowym, ale także dla małych i średnich firm działających na rynku regionalnym. Prowadzisz firmę w Warszawie i zastanawiasz się, jak pozyskać nowych klientów? Odpowiedzią na twoje potrzeby jest pozycjonowanie lokalne. Z tego artykułu dowiesz się, czym jest i jak działa to narzędzie marketingowe oraz jak z jego pomocą poszerzyć bazę odbiorców.

Obecnie, chyba żaden e-sklep nie prowadzi sprzedaży lokalnej, ale należy zdać sobie sprawę z tego, że nie każdy biznes, który jest obecny w Internecie, jest nastawiony na pozyskiwanie klientów z całej Polski. Właśnie dla drugiej grupy przedsiębiorstw dedykowane jest pozycjonowanie lokalne. To niezwykle precyzyjne narzędzie marketingowe pozwala dotrzeć do osób, które mieszkają lub przebywają w obszarze działania danej firmy. Korzyści, które płyną z takiej strategii, są bezdyskusyjne. Trzeba bowiem wiedzieć, że rozpoznawalność i renoma na rynku regionalnym są tak samo ważne, jak w skali ogólnokrajowej.

Pozycjonowanie stron w Warszawie – pozyskiwanie klientów poprzez pozycjonowanie lokalne

Mówiąc o pozycjonowaniu stron internetowych, wiele osób ma na myśli działania podejmowane w skali całej sieci, czyli globalnie. Wpisanie danej frazy w polu wyszukiwania Google ma prowadzić do odnośnika strony reprezentującej firmę X, bez względu na to, czy zapytanie padnie w Katowicach, Gdańsku czy Londynie. O ile przekonanie to jest jak najbardziej słuszne, to należy podkreślić, że w marketingu internetowym funkcjonuje także pojęcie pozycjonowania lokalnego. Odnosi się ono do narzędzia, które znacząco różni się od tradycyjnie pojmowanego SEO.

Jak wskazuje na to sama nazwa tej techniki, pozycjonowanie lokalne to działania SEO (on-site i off-site), których celem jest wyeksponowanie strony internetowej nie w globalnych, a w lokalnych wynikach wyszukiwania (organicznych/bezpłatnych), czyli powiązanych ze ściśle określoną lokalizacją – województwem (mazowieckim), powiatem (białobrzeskim, ciechanowskim, garwolińskim, gostynińskim, grodziskim, grójeckim, kozienickim, legionowskim, lipskim, łosickim, makowskim, mińskim, mławskim, nowodworskim, ostrołęckim, ostrowskim, otwockim, piaseczyńskim, płockim, płońskim, pruszkowskim, przasnyskim, przysuskim, pułtuskim, radomskim, siedleckim, sierpeckim, sochaczewskim, sokołowskim, szydłowieckim, warszawskim zachodnim, węgrowskim, wołomińskim, wyszkowskim, żuromińskim, zwoleńskim, żyrardowskim), miastem (Warszawa) lub nawet dzielnicą (Mokotów, Praga-Południe, Ursynów, Wola, Białołęka, Bielany, Bemowo, Targówek, Śródmieście, Ochota, Wawer, Praga-Północ, Ursus, Żoliborz, Włochy, Wilanów, Wesoła, Rembertów).

Działania podejmowane lokalnie są podobne do SEO prowadzonego w skali globalnej. Także w tym przypadku konieczna jest szeroko pojmowana właściwa optymalizacja strony, nie obejdzie się też bez zbudowania struktury linków wewnętrznych i zewnętrznych. Podstawową różnicą jest dobór słów kluczowych. W tym przypadku, nie mają zastosowania mocne frazy. Pozycjonerzy skupiają się na mniej popularnych, powiązanych z konkretną lokalizacją. Warto dodać, że w lokalnym SEO duże znaczenie ma nie tylko pozycja w wynikach organicznych, ale także wtrąconych, prezentowanych w usługach Google Maps i Google Moja Firma.

Jak to działa?

Słowa kluczowe, o których mowa, mogą być powiązane z konkretną miejscowością, w tym przypadku – z Warszawą. Przykłady takich fraz to: „hydraulik Warszawa”, „hydraulik w Warszawie”, „hydraulik Mokotów”, „fryzjer męski Wilanów”. Mogą, ale nie muszą.

Należy zdać sobie sprawę z faktu, że gigant „wujek” Google nieustannie zbiera dane na temat lokalizacji swoich użytkowników. Przeważająca większość usług sygnowanych przez technologicznego giganta ma dostęp do danych geolokalizacyjnych osób, które z nich korzystają. Po co firmie takie informacje? Można wykorzystać je na wiele sposobów, a jednym z nich jest trafne rekomendowanie reklam, nie tylko tych płatnych.

Jakiś czas temu, w kodzie wyszukiwarki Google pojawił się algorytm, który potrafi dobierać wyniki wyszukiwania stosownie do lokalizacji użytkownika. To sprawia, że osoba korzystająca z wyszukiwarki nie musi wpisywać dokładnej frazy, by móc otrzymać trafne rekomendacje. Upraszczając, fraza „złomowanie pojazdów” wpisana przez osobę znajdującą się na Ursynowie zadziała tak samo dobrze jak fraza „złomowanie pojazdów Ursynów”.

Zmierzając do celu, pozycjonerzy realizujący zadania z zakresu lokalnego SEO podejmują czynności, dzięki którym adres witryny wyświetli się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania w przypadku użycia frazy bez nazwy miejscowości lub dzielnicy, ale także gdy zostanie użyta fraza uzupełniona o nazwę. To ważne, tym bardziej, że wielu internautów nie wyzbyło się nawyku doprecyzowania zapytań wpisywanych w wyszukiwarce. Poza tym, firmy świadczącej określone usługi lub sprzedającej określone towary może przecież szukać osoba spoza określonego miasta/dzielnicy.

Warszawa foto

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Internet otworzył przed przedsiębiorcami ogromne możliwości w kwestii budowania renomy i rozpoznawalności swojej marki oraz poszerzania grona klientów. Może się wydawać, że taka strategia marketingowa jest dedykowana wyłącznie firmom działającym w wirtualnej przestrzeni. Nic bardziej mylnego.

Zalety promocji w Internecie dostrzegają także przedsiębiorcy prowadzący działalność naziemną. Swoją obecność w sieci zaznacza większość firm handlowych i usługowych. Niektóre promują się poprzez wizytówki w różnego rodzaju usługach, inne dodatkowo prowadzą własną stronę-wizytówkę, na której prezentują swoją ofertę, udostępniają formularz kontaktowy i dane do kontaktu. Właśnie dla takich podmiotów dedykowane jest pozycjonowanie lokalne.

Zalety takiej strategii docenią przede wszystkim właściciele firm usługowych, takich jak:

  • firmy świadczące usługi związane z zakwaterowaniem (hotele, pensjonaty, motele, domy wczasowe, apartamenty, dworki),
  • lokale gastronomiczne (restauracje, jadłodajnie, bistra, knajpki, zajazdy, kawiarnie, kluby, gospody, bary, kafejki, pizzerie),
  • puby, karczmy, piwiarnie, tawerny,
  • warsztaty mechaniczne (serwisy samochodowe, stacje kontroli pojazdów),
  • siłownie, kluby fitness,
  • zakłady hydrauliczne i ślusarskie,
  • kwiaciarnie,
  • żłobki i przedszkola,
  • salony fryzjerskie, golarnie,
  • salony piękności (gabinety kosmetyczne, salony SPA),
  • placówki medyczne (gabinety stomatologiczne, gabinety lekarskie, gabinety fizjoterapii),
  • sklepy spożywcze, supermarkety online działające lokalnie.

Warto podkreślić, że lokalne SEO działa tak samo dobrze w przypadku firm handlowych. Branże, które skorzystają na pozycjonowaniu lokalnym, można wymieniać w nieskończoność. Uogólniając, taka strategia przyczyni się do rozwoju każdego biznesu o charakterze lokalnym, który reklamuje się w Internecie.

Na jakie korzyści przekłada się lokalne SEO?

Wiele firm, które istnieją w Internecie, w praktyce są w nim nieobecne. Wynika to z faktu, że strona, która nie jest odwiedzana przez internautów, nie spełnia swojej funkcji. Żeby prowadzenie i utrzymywanie witryny miało sens, należy zadbać o to, by ta była widoczna i co za tym idzie – odwiedzana. Dla lepszego zobrazowania posłużmy się prostym przykładem. Załóżmy, że przedsiębiorca Nowak z Warszawy zamówił w firmie poligraficznej plik pięknych wizytówek. Te jednak nie spełnią swojej funkcji, jeżeli pan Nowak będzie tylko trzymał je w kieszeni, a nie rozdawał wszystkim dookoła. Taką wizytówką schowaną gdzieś na dnie kieszeni marynarki jest w tym przypadku witryna, która nie pojawia się na pierwszej stronie organicznych wyników wyszukiwania.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce znacząco zwiększa ilość odwiedzin. Dzięki temu, więcej osób dowiaduje się o istnieniu firmy, zapoznaje się z jej ofertą i nawiązuje kontakt z jej przedstawicielem, zdalny lub bezpośredni. To wszystko przekłada się na większy ruch w siedzibie/punkcie naziemnym. Większy ruch to większa sprzedaż, a większa sprzedaż to większy przychód, który przekłada się na wyższy dochód. Właśnie tak to działa.

Czy jednak w przypadku firm lokalnych, rozsądniejszą strategią nie okaże się inwestycja w płatne wyniki wyszukiwania – Google ADS)? Cóż, taka reklama ma wiele zalet, a największą jest fakt, że działa od razu po uruchomieniu kampanii. Należy jednak zdać sobie sprawę z tego, że w momencie zaprzestania finansowania działań, jej skuteczność spada do zera. Lokalne pozycjonowanie przynosi natomiast długofalowe efekty, które będą widoczne nawet po zaprzestaniu działań.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne dla przedsiębiorcy z Warszawy?

Największe miasto w Polsce to niezwykle wymagający rynek. Silna konkurencja jest tu widoczna właściwie w każdej branży. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania daje przedsiębiorcy z Warszawy ogromną przewagę. Wynika to z faktu, że mieszkańcy dużych miejscowości nie szukają interesujących ich miejsc metodą „chybił trafił”. Ich przewodnikiem jest smartfon. To właśnie w Internecie znajdują adresy lokali handlowych i usługowych. W sieci szukają opinii na ich temat i dzielą się własnymi spostrzeżeniami. Jeżeli przedsiębiorca chce utrzymać się na wymagającym rynku, nie może nie doceniać siły Internetu. Nawet najprostsza strona-wizytówka powinna docierać do lokalnego odbiorcy – w omawianym przypadku odbiorcy znajdującego się na terenie Warszawy lub okolic.

Specjalista SEO Mariusz Kołacz
ul. Krasickiego 49A
42-300 Myszków
NIP: 5771902660
REGON: 367677764

Wycena pozycjonowania strony internetowej jest bezpłatna. Pozycjonowanie strony w modelu abonamentowym i mieszanym lub w rozliczeniu za stawkę godzinową. Pracuję jako freelancer. Wystawiam faktury VAT. Zachęcam do kontaktu i przesłania zapytania ofertowego: https://socialtrends.pl/kontakt/