Marketing w wyszukiwarkach internetowych

stop
03 Paź 2016

Problemy z serwerem? Nie przepalaj budżetu! Wstrzymaj kampanię AdWords!

Mariusz Kołacz 3 komentarze

Wracam do problematyki hostingowej, niniejszy wpis powstał wskutek zapytania jednego z czytelników o kampanię AdWords i Facebook Ads oraz o kwestie problemów z hostingiem. Ten temat jest szalenie istotny dla osób korzystających z płatnych form reklamy, dlatego nie mogło zabraknąć go na SocialTrends.

Dzisiaj będzie krótko i na temat 😉

Czytelnik miał uruchomione kampanie AdWords i Facebook Ads, w weekend jego hosting miał problemy w funkcjonowaniu, do tego stopnia, że użytkownicy w nieregularnych odstępach czasu otrzymywali błędy 500 (na przykład podczas składania zamówienia). Pytanie brzmiało, czy w takiej sytuacji jest sens trzymać aktywne kampanie AdWords i adsy na fejsie?

Odpowiadam… w tej sytuacji NIE ma sensu przepłacać za reklamy! Po analizie kampanii AdWords oraz danych z Google Analytic okazało się, że w tym dniu prawie 15% wejść z płatnych reklam kończyła się błędem serwera – inaczej mówiąc użytkownik po kliknięciu reklamy widział stronę z komunikatem błędu, a właściciel sklepu oczywiście za wszystkie tego typu kliknięcia musiał zapłacić. Co więcej, po analizie współczynnika odrzuceń, stron na sesję oraz logów serwera, jasno widać było, że w tym dniu coś złego działo się z dostępnością. Użytkownicy, którzy mieli szczęście trafić z adsów na stronę (która im się normalnie wyświetliła), przy próbie przejścia na inną podstronę i tak często otrzymywali błąd serwera. Prowadziło to do przepalania budżetu, a jako że był weekend agencja, która obsługiwała kampanię nie przyjmowała „wiadomości” od czytelnika i nie mogła udzielić odpowiedzi na postawione pytanie. Jak to dobrze pracować w sobotę… 🙂

To jest kolejny powód do tego, aby zainwestować w dobry hosting. Mało tego, w sklepach internetowych, tych full PRO, które poważnie myślą o biznesie wręcz trzeba stale monitorować witrynę i kampanię AdWords. 6 rano sobota serwer leży, okej dostajemy na mail informację, że coś jest nie tak, adsy palą się więc trzeba szybko zareagować, żeby nie tracić pieniędzy z budżetu.

O kwestiach monitorowania kampanii AdWords możesz przeczytać w tym wpisie.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij