Wracam do problematyki hostingowej, niniejszy wpis powstał wskutek zapytania jednego z czytelników o kampanię AdWords i Facebook Ads oraz o kwestie problemów z hostingiem. Ten temat jest szalenie istotny dla osób korzystających z płatnych form reklamy, dlatego nie mogło zabraknąć go na SocialTrends.
Dzisiaj będzie krótko i na temat 😉
Czytelnik miał uruchomione kampanie AdWords i Facebook Ads, w weekend jego hosting miał problemy w funkcjonowaniu, do tego stopnia, że użytkownicy w nieregularnych odstępach czasu otrzymywali błędy 500 (na przykład podczas składania zamówienia). Pytanie brzmiało, czy w takiej sytuacji jest sens trzymać aktywne kampanie AdWords i adsy na fejsie?
Odpowiadam… w tej sytuacji NIE ma sensu przepłacać za reklamy! Po analizie kampanii AdWords oraz danych z Google Analytic okazało się, że w tym dniu prawie 15% wejść z płatnych reklam kończyła się błędem serwera – inaczej mówiąc użytkownik po kliknięciu reklamy widział stronę z komunikatem błędu, a właściciel sklepu oczywiście za wszystkie tego typu kliknięcia musiał zapłacić. Co więcej, po analizie współczynnika odrzuceń, stron na sesję oraz logów serwera, jasno widać było, że w tym dniu coś złego działo się z dostępnością. Użytkownicy, którzy mieli szczęście trafić z adsów na stronę (która im się normalnie wyświetliła), przy próbie przejścia na inną podstronę i tak często otrzymywali błąd serwera. Prowadziło to do przepalania budżetu, a jako że był weekend agencja, która obsługiwała kampanię nie przyjmowała „wiadomości” od czytelnika i nie mogła udzielić odpowiedzi na postawione pytanie. Jak to dobrze pracować w sobotę… 🙂
To jest kolejny powód do tego, aby zainwestować w dobry hosting. Mało tego, w sklepach internetowych, tych full PRO, które poważnie myślą o biznesie wręcz trzeba stale monitorować witrynę i kampanię AdWords. 6 rano sobota serwer leży, okej dostajemy na mail informację, że coś jest nie tak, adsy palą się więc trzeba szybko zareagować, żeby nie tracić pieniędzy z budżetu.
O kwestiach monitorowania kampanii AdWords możesz przeczytać w tym wpisie.
Zawsze kampanie adwords wyłączam kiedy tylko są oznaki przestojów serwera na szczęście nie są one częste.
Jak w kampanii adwords zmienić cpc lub wstrzymać słowo kluczowe gdy ma niski wynik jakości? Sprawdzałam reguły automatyczne ale nie widzę takiej możliwości.
Automatyzacja => Utwórz regułę dla: słowa kluczowe => Wstrzymaj słowa kluczowe gdy i tam w wymaganiach wybierasz wynik jakości i określasz konkretne wartości, które doprowadzą do wstrzymania słów kluczowych niespełniających podanych kryteriów.
A nie jest tak że adwords sam tego pilnuje?
Niestety w tym przypadku potrzebujemy skryptów do monitorowania statusu dostępności adresów URL używanych w kampanii lub przynajmniej monitorować dostępność serwera w popularnych narzędziach, wówczas szybko możemy zareagować.