znaki zapytania na niebieskim tle

Reklama na Facebooku – Pytania i odpowiedzi

Użytkownicy spotykają się z różnego typu problemami, które uniemożliwiają wystartowanie kampanii na Facebooku lub mocno zawężają możliwości reklamowania się na portalu. W artykule zbieram pytania czytelników, klientów, znajomych oraz udzielam swojego komentarza (odpowiedzi) pod każdym pytaniem. Mam nadzieję, że powstanie z tego kompleksowe centrum pomocy lub FAQ, które pomoże zarówno nowym reklamodawcom, jak i tym z większym doświadczeniem.

W tym miejscu znajdziesz rozwiązania wielu problemów z Menedżerem reklam, Menedżerem firmy, uruchamianiem kampanii reklamowych na Facebooku, jak również niezwiązanych bezpośrednio z systemem reklamowym Facebooka.

Zawsze szukam optymalnych rozwiązań. Zawarte w artykule informacje w dacie opublikowania są sprawdzone i aktualne. Muszę jednak zwrócić uwagę na jeden temat – narzędzia reklamowe Facebook intensywnie rozwija, dlatego to co dzisiaj nie działa, za tydzień, dwa może już funkcjonować jak należy, podobnie jest z wyglądem lub dostępnością niektórych funkcji. W miarę rozbudowywania ekosystemu Facebook ADS, zmieniają się zasady, funkcje, również część opcji może zniknąć dla nowych lub wszystkich reklamodawców, dlatego pod każdym wątkiem zamieszczę datę dodania lub ostatniej aktualizacji. Jeśli widzisz wątek, który w Twojej ocenie jest nieaktualny, wyślij do mnie wiadomość.

SPIS TREŚCI

  1. Zmiana karty kredytowej – Facebook nie chce jej zaakceptować
  2. Rozliczenie kampanii – Jak sprawdzić poniesione koszty kampanii
  3. Jak zmienić walutę USD (dolary) na PLN (złotówki) na koncie reklamowym

 

Zmiana karty kredytowej – Facebook nie chce jej zaakceptować

Data dodania/aktualizacji: 26.08.2018

Użytkownik zaplanował płatną kampanię na FB przy użyciu starej karty kredytowej (firmowej). W czasie trwania kampanii stara karta została zablokowana, co uniemożliwiło regulowanie płatności. Po otrzymaniu nowej karty i próbie podpięcia, Facebook nie chce jej zaakceptować, co uniemożliwia przeprowadzenie kampanii.

Odpowiedź:

  1. W większości przypadków problemy z weryfikacją karty na Facebooku wynikają z rozbieżności między adresem rozliczeniowym karty, a danymi podanymi na Facebooku. Upewnij się, że dane rozliczeniowe które podano są takie same, jak dane na wyciągu z karty kredytowej. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
  2. Należy sprawdzić, czy nowa karta którą próbujesz dodać jest akceptowana przez portal Facebook. Lista dozwolonych kart i metod płatności znajduje się tutaj.
  3. Jeśli to jest karta przedpłacona należy uzupełnić saldo kwotą, która pozwoli zweryfikować kartę. Facebook weryfikuje karty obciążając rachunek symboliczną kwotą, która później jest zwracana (blokada na karcie).
  4. Należy również sprawdzić limit na karcie. Spotkałem się z przypadkiem, gdzie karta nie mogła zostać zweryfikowana z uwagi na brak możliwości obciążenia rachunku, wynikającego z osiągnięcia limitu.
  5. Można podpiąć inną formę płatności np. PayPal, a pod PayPal kartę kredytową – tutaj również musi być zgodność danych rozliczeniowych.
  6. Jeśli nic nie pomaga, skontaktuj się z supportem przez formularz.

Rozliczenie kampanii – Jak sprawdzić poniesione koszty kampanii

Data dodania/aktualizacji: 26.08.2018

Prowadzę kampanie reklamowe, w jaki sposób mogę sprawdzić, jakie faktycznie koszty generuje reklama na Facebooku.

Odpowiedź:

Po zalogowaniu na konto, w menedżer firmy na Facebooku proszę przejść do sekcji Rozliczenia (Menedżer reklam => Rozliczenia). Pojawi się lista faktur. Listę można zawęzić do określonego przedziału czasowego. Faktury (rachunki) można pobrać na dysk lokalny i odczytać przy pomocy dowolnej przeglądarki PDF.

Dodatkowo, każdorazowo jeśli następuje obciążenie rachunku, do administratora konta reklamowego wysyłany jest e-mail z informacją o obciążeniu karty lub innej metody płatności, w przypadku wystąpienia problemów zostaną wysłane komunikaty o błędach. Na rachunku widnieje również informacja szczegółowa z podziałem kosztów na kampanie. Maile czasem mogą lądować w katalogu spam, więc optymalnie jest sprawdzać pocztę przez panel na serwerze pocztowym.

Jak zmienić walutę USD (dolary) na PLN (złotówki) na koncie reklamowym

Data dodania/aktualizacji: 26.08.2018

Podczas zakładania konta reklamowego na firmę doszło do pomyłki i zamiast rozliczenia w złotówkach do konta przypisano walutę USD. Skorzystaliśmy z procedury opisanej przez Facebooka i zdezaktywowaliśmy konto reklamowe, ale nie możemy utworzyć drugiego z walutą w PLN. Co zrobić, aby otrzymywać faktury w złotówkach?

Odpowiedź:

Jeżeli limit tworzenia kont reklamowych jest większy, można utworzyć nowe konto reklamowe wskazując właściwą strefę czasową i walutę.

Aktualny limit tworzenia kont reklamowych można sprawdzić poprzez: Menedżer firmy => Ustawienia firmowe, następnie z panelu po lewej wybieramy Informacje o firmie i odczytujemy wartość przyporządkowaną do „Limit tworzenia kont reklamowych: {liczba}”.

W przypadku braku możliwości stworzenia nowego konta, należy skontaktować się z supportem Facebooka i poprosić o zwiększenie limitu kont reklamowych.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.