białe koty

Reklama sklepu zoologicznego w Internecie

Sklep zoologiczny to dobry, ale wymagający pomysł na biznes. Rynek artykułów dla sympatycznych pupili jest mocno nasycony, więc każdy przedsiębiorca w tej branży działa w warunkach silnej konkurencji. Z drugiej strony, liczba producentów karmy i innych artykułów dla zwierząt jest ograniczona, co nie ułatwia wyróżnienia się asortymentem. Prowadzenie wojny cenowej nie ma większego sensu. Jak więc wysunąć się na czoło peletonu? Najlepiej poprzez przemyślane działania marketingowe. Poniżej podpowiadamy, jak zareklamować sklep zoologiczny w Internecie.

Grupa docelowa, w którą celują sklepy zoologiczne, składa się z dość specyficznych odbiorców. Miłośnicy czworonogów i innych domowych pupili traktują swoich ulubieńców jak członków rodziny. Co za tym idzie, są doskonale świadomi, jakie potrzeby przedstawiają, więc nie zadowolą się byle czym. Sklep zoologiczny po prostu musi oferować produkty wysokiej jakości z szerokiego przedziału cenowego, ale dobrze skomponowany asortyment nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Na szczęście jest jeszcze reklama, czyli niezawodna dźwignia handlu.

Pozycjonowanie to podstawa

Bez względu na to, czy prowadzisz sklep naziemny czy działasz w sektorze e-commerce, reklama internetowa może skutecznie wpłynąć na wzrost sprzedaży w twoim sklepie. W dzisiejszych czasach, gdy informacji o usługach, produktach i sklepach szukamy przede wszystkim w sieci, nawet naziemne punkty sprzedaży nie mogą sobie pozwolić na nieobecność w Internecie. Jeżeli zatem działasz wyłącznie stacjonarnie, pomyśl o założeniu strony-wizytówki, która poinformuje twoich klientów o ofercie czy choćby promocjach.

Nie można jednak zapomnieć, że strona (dotyczy to zarówno wizytówek, jak i sklepów) musi plasować się wysoko w wynikach wyszukiwania Google. Bez względu na to, czy nam się to podoba, to właśnie narzędzie wyszukiwarkowego giganta generuje lwią część ruchu. Należy przy tym zaznaczyć, że internautów interesują przede wszystkim te odnośniki, które wyświetlają się na pierwszej stronie. Pozostałe, zazwyczaj są przez nich ignorowane. Tutaj z pomocą przychodzi nam SEO.

Mówiąc o SEO (czyli również o pozycjonowaniu), na myśli trzeba mieć działania zmierzające do umieszczenia adresu strony w TOP10 wyników wyszukiwania. W dużym uproszczeniu, profesjonaliści robią to poprzez optymalizację strony, znajdujących się na niej treści (zarówno tekstowych, jak i graficznych) i budowę struktury wartościowych linków. Pozycjonowanie to proces długotrwały, ale za to zapewniający stabilne rezultaty, które nie ustają po zakończeniu kampanii.

Zasięg kampanii SEO powinien być dobrany stosownie do formy prowadzonej działalności. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, oczywiste jest, że zależy ci na pozyskaniu klientów z całej Polski. W tym przypadku, jedyną słuszną strategią jest pozycjonowanie na frazy ogólne. Jeżeli jednak działasz na rynku naziemnym, chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności. Co za tym idzie, właściwą strategią dla ciebie będzie pozycjonowanie lokalne, czyli takie, którego zasięg ogranicza się do wybranego obszaru – dzielnicy, miasta lub gminy.

Zostań ekspertem w swojej dziedzinie

Klientom sklepów zoologicznych zależy na poszerzaniu wiedzy na temat swoich ulubieńców. Jednocześnie, od sprzedawcy oczekują profesjonalizmu popartego stosowną wiedzą. Nie mówimy tu przecież o zakupie kolejnej torebki, która prędzej czy później i tak skończy w szafie, a o zaspakajaniu potrzeb żywych istot, często przedstawiających szczególne wymagania. Stawiając na rozbudowane działania content marketingowe, upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu – dostarczysz swoim obecnym i przyszłym klientom interesujące ich treści i przedstawisz się jako specjalista, który doskonale wie, co sprzedaje.

W uproszczeniu, content marketing polega na tworzeniu i publikowaniu interesujących treści, które niosą w sobie realną wartość merytoryczną. Jak zrealizować taką strategię? To dość pracochłonne, ale niezbyt trudne. W przypadku sklepu internetowego, dobrym nośnikiem treści content marketingowych jest blog firmowy, który przy okazji będzie istotnym wsparciem dla działań SEO. Warto też wykorzystać media społecznościowe i nieco zapomniany już twór, który jednak wciąż jeszcze ma spore grono sympatyków. Zgadza się, mowa o forach internetowych.

zakupy z kotem

Kampania linków sponsorowanych to bardzo przydatne narzędzie

Tworząc strategię marketingową, warto uwzględnić w niej kampanię linków sponsorowanych Google Ads. To najlepsza metoda na szybkie zwiększenie współczynnika konwersji. Wykupując płatne linki, efekty odczujesz właściwie natychmiast po uruchomieniu kampanii. To prawda, po jej zakończeniu, rezultaty ustaną tak samo szybko, jak szybko się pojawiły. Nie zmienia to jednak faktu, że to narzędzie pozwala już na starcie szybko pozyskać grono klientów, z których część może przecież wrócić do sklepu na ponowne zakupy.

Należy wspomnieć, że kampania linków sponsorowanych przyda się w jeszcze jednej sytuacji – gdy zależy ci na szybkim nagłośnieniu chwilowej akcji promocyjnej. Załóżmy, że chcesz wprowadzić weekendową promocję na ortopedyczne legowiska. Media społecznościowe pozwolą ci poinformować o tej akcji stałych klientów sklepu, którzy obserwują twoje firmowe profile. Jeżeli jednak zależy ci na pozyskaniu nowych odbiorców (a właśnie taki jest nadrzędny cel akcji promocyjnych), musisz do nich dotrzeć, a Google dysponuje wieloma narzędziami, które ci to umożliwią.

Daj się zauważyć

Na koniec mamy jeszcze jedną poradę dla osób prowadzących działalność naziemną – zacznij rzucać się w oczy potencjalnym klientom. W sieci jest masa miejsc, w których twoja firma może zaznaczyć swoją obecność. Przede wszystkim, dodaj swój sklep do Map Google. Zadbaj o to, by dane teleadresowe firmy były obecne we wszystkich wiodących bazach firm. Ułatw klientom kontakt z tobą, dodając nie tylko adres, ale także numer telefonu i adres e-mail. To niby banalne, ale praktyka pokazuje, że wielu przedsiębiorców całkowicie zaniedbuje ten obszar Internetu. Możesz więc wykorzystać to na swoją korzyść i w rezultacie – powiększyć swoją przewagę.

Skomentuj

Korzystając z formularza, zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych tj. Imienia i Nazwiska lub pseudonimu, adresu e-mail oraz innych danych, które wpiszesz w treści komentarza. Dodatkowe informacje znajdziesz w polityce prywatności.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.