Jednym z najbardziej popularnych błędów w kampaniach Facebook ADS jest wyłączenie reklam z powodu osiągnięcia limitu wydatków na koncie reklamowym. W e-commerce nadchodzi gorący okres, Black Friday, Cyber Monday, Dzień Darmowej Dostawy oraz wyprzedaże świąteczne i noworoczne. Każdy błąd i przestój może sprawić, że to nie ty, a twoja konkurencja sfinalizuje sprzedaż. Przed uruchomieniem kampanii Facebook ADS warto więc sprawdzić aktualny limit wydatków i w razie potrzeby dokonać odpowiednich zmian.
Osiągnięty limit wydatków na koncie reklamowym Facebook ADS – pierwszy krok
Jeżeli twoim oczom pokaże się komunikat:
Błąd: Twoje reklamy zostały wyłączone, ponieważ został osiągnięty ustawiony limit wydatków na koncie reklamowym.
Pierwsze co musisz zrobić to nie panikuj. Jest to błąd, który można naprawić w kilkadziesiąt sekund i błyskawicznie powrócić do wyświetlania reklam.
Jak sprawdzić limit wydatków na koncie reklamowych Facebook ADS?
Aby sprawdzić aktualny limit wydatków przejdź kolejno do:
- Menedżer firmy,
- Rozwiń menu Wszystkie narzędzia (kliknij hamburger menu),
- Przejdź do Ustawienia konta reklamowego => Ustawienia płatności,
- W sekcji Limit wydatków na koncie odczytaj wartość w polu Limit wydatków.
Zresetowanie limitu wydatków
Jako, że kartami przedpłaconymi (wirtualnymi) na Facebooku nie można już opłacać kampanii, aby mieć lepszą kontrolę nad wydatkami, musisz poradzić sobie w inny sposób. Właśnie tu do gry wchodzi funkcja ustawiania limitu wydatków na koncie reklamowym.
Aby zresetować limit wydatków, będąc na ekranie Ustawienia płatności, kliknij trójkropek z prawej.
Zobaczysz do wyboru 3 możliwości, pierwsza – zresetować limit wydatków (Resetuj), druga – zmienić limit na wyższy bądź niższy (Zmień), trzecia – całkowicie usunąć limit (Usuń).
W oknie Kwota wydatków kliknij Resetuj => Gotowe. Po wykonaniu tej czynności limit wydatków zostanie wyzerowany. Ustalony próg graniczny pozostanie bez zmian.
Jeżeli masz sztywny budżet, którego nie możesz przekroczyć – zawsze ustaw limit, po jego przekroczeniu wszystkie kampanie na koncie reklamowym zostaną zatrzymane.
W ten prosty sposób możesz kontrolować wydatki, ale w krótko-dystansowych akcjach reklamowych taka strategia może się zemścić. Dlatego część reklamodawców w okresie wzmożonej aktywności konsumentów, nie decyduje się na takie rozwiązanie.
Usuniecie limitu wydatków
Możesz również usunąć limit wydatków. Jest to rozwiązanie dla tych reklamodawców, którzy mają bardziej elastyczny budżet. Po usunięciu limitów, znosisz całkowicie próg graniczny, kampanie będą wyświetlane nieprzerwanie, chyba że fundusze na karcie kredytowej lub PayPal zostaną wyczerpane, albo gdy wydasz cały budżet kampanii (dotyczy korzystania z budżetu całkowitego).
Aby usunąć limit wydatków na koncie reklamowym, wystarczy że wybierzesz z menu opcję „Usuń”, w nowym oknie jeszcze raz potwierdzając operację usunięcia limitu wydatków. Kiedyś limity były znoszone do 15 minut od potwierdzenia zlecenia, aktualnie opcja ta działa praktycznie od ręki.
Twoje reklamy dalej nie działają – co zrobić?
W tym przypadku w panelu menedżera reklam na Facebooku powinien pojawić się dodatkowy komunikat o błędzie. Najczęściej będzie on dotyczył trudności w obciążeniu karty lub PayPal. W takiej sytuacji musisz zrobić przelew na konto bankowe połączone z kartą lub zasilić saldo PayPal (w zależności, które rozwiązanie wykorzystujesz do opłacania reklam na Facebooku).
Następnie należy uregulować zobowiązania wobec Facebooka, możesz skorzystać z opcji płatności ręcznych.
Wykonano wszystkie instrukcje, ale kampanie wciąż się nie wyświetlają?
Jeżeli pomimo wykonania przedstawionych wyżej czynności wciąż masz problemy z uruchomieniem reklam na Facebooku, należy zapoznać się z dostępnymi w panelu menedżera komunikatami. Jeżeli jest więcej komunikatów od Facebooka, wyświetlane są nie jeden pod drugim, tylko w rolce, którą możesz przewinąć przy pomocy dostępnej nawigacji (strzałek). Po zapoznaniu się z nimi, podejmij próby wyeliminowania błędów lub skontaktuj się ze specjalistą Facebook ADS (konsultacje są odpłatne).
Skomentuj