Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM)

W tej kategorii znajdziesz artykuły powiązane tematycznie z szeroko pojętym marketingiem w wyszukiwarkach internetowych (w skrócie SEM). Zgromadzona w tym miejscu wiedza to nie tylko poradniki, artykuły, aktualności ze świata SEO i SEM, również analizy i rozwiązania, które pozwalają zwiększyć efektywność prowadzenia kampanii w wyszukiwarkach internetowych. Sporo uwagi przywiązuję do detali, optymalizacji, zwiększania efektywności kampanii SEO i SEM, dlatego znajdziesz tutaj praktyczne informacje z zakresu optymalizacji konwersji ze źródeł organicznych (SEO) i sponsorowanych (PPC).

Najnowsze: Marketing w wyszukiwarkach (SEM)

Search Engine Marketing

W tej sekcji znajdziesz najnowsze artykuły opublikowane w kategorii: Marketing w wyszukiwarkach internetowych (SEM). Chcesz jako pierwszy dowiedzieć się o nowych artykułach z działu SEM? Obserwuj >>

Co to jest SEM?

Skrót SEM pochodzi od angielskiej nazwy Search Engine Marketing czyli marketing w wyszukiwarkach. Na SEM składają się linki sponsorowane określane jako PPC (ang. Pay Per Click). PPC to sposób rozliczania kampanii reklamowej, w której płaci się za kliknięcia odnośnika, banera reklamowego lub innego elementu, który przekierowuje do strony docelowej (produktowej). Drugą składową marketingu w wyszukiwarkach jest SEO (ang. Search Engine Optimization), w języku polskim określany jako optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych. Pojęciem SEO określa się również pozycjonowanie strony internetowej, czyli zwiększenie pozycji w wynikach wyszukiwania na dane słowa kluczowe, inaczej mówiąc pozycjonowanie ma za zadanie doprowadzić do zwiększenia widoczności strony w wynikach organicznych (PPC = wyniki sponsorowane, SEO = wyniki organiczne). SEO można podzielić na 2 typy: SEO on-site oraz SEO off-site. Pierwszy typ (on-site) jest związany z czynnikami występującymi na stronie internetowej, czyli z treścią, meta opisami, strukturą strony, opisami rozszerzonymi, duplikacją w obrębie strony (domeny) oraz aspektami technicznymi. Drugi związany jest z czynnikami off-site, znajdującymi się poza stroną internetową i dotyczy pozyskiwania linków zwrotnych (Link Buildingiem). SEO off-site można z kolei podzielić na 2 główne podtypy: White Hat SEO (Biały kapelusz SEO, w skrócie WHS), który jest zbiorem technik stojących w zgodzie z obowiązującymi zasadami Google oraz Black Hat SEO (Czarny kapelusz SEO, w skrócie BHS), w którym zawarte są wszelkie niedozwolone techniki pozycjonowania. W literaturze spotkasz się również z trzecim podtypem Gray Hat SEO (Szary kapelusz SEO), który jest zbiorem najlepszych technik z białego i czarnego kapelusza. Techniczne aspekty SEO i SEM oraz różnice pomiędzy SEO a SEM zostaną omówione w odrębnych artykułach.

Najpopularniejsze: Marketing w wyszukiwarkach (SEM)

Marketing w wyszukiwarkach internetowych

Najpopularniejsze artykuły w kategorii: Marketing w wyszukiwarkach (SEM). W tej sekcji znajdziesz publikacje, które były najchętniej oglądane i komentowane przez czytelników.

SEM Trends 2018 - Search Engine Marketing Trends 2018

Raporty, statystyki, jak również doniesienia Google i Bing wskazują trendy w marketingu w wyszukiwarkach w 2018 roku. Zmierzamy w stronę, w której to jeszcze większą rolę będą odgrywały wyniki wyszukiwania na urządzeniach mobilnych oraz UX stron internetowych (UX - User Experience). UX można określić jako sumę doświadczeń użytkownika podczas przeglądania danej witryny internetowej. Czym strona oferuje więcej pozytywnych wrażeń, tym lepiej jest postrzegana przez użytkownika... jak również przez wyszukiwarkę internetową. Już w 2017 roku mieliśmy do czynienia ze stopniowym zwiększaniem znaczenia czynników UX. W 2018 roku należy spodziewać się jeszcze większych zmian, kosztem czynników off-site (linków zwrotnych). Wprowadzane ulepszenia algorytmów odpowiedzialnych za ustalanie rankingu w wynikach organicznych z czasem doprowadzą do wyeliminowania niskiej jakości stron internetowych. Niewykluczone również, że w 2018 roku zostaną wprowadzone dodatkowe czynniki jakościowe w linkach sponsorowanych, które zmienią zasady gry, szczególnie na urządzeniach mobilnych.

Wszystkie: Marketing w wyszukiwarkach (SEM)