uśmiechnięta szczęśliwa kobieta

Sprzedaż używanych ubrań przez Internet – gdzie sprzedać niepotrzebne rzeczy?

Nadmierna ilość ubrań w szafie zdecydowanie nie sprzyja zachowaniu porządku. Mimo to, najczęściej nie decydujemy się na wyrzucenie niepotrzebnych rzeczy, kierując się starą zasadą: „kiedyś jeszcze się przyda”. Problem w tym, że owe „kiedyś” zwykle nie następuje nigdy i w rezultacie przez lata niepotrzebnie „chomikujemy” zbędne ciuchy. Na szczęście, pozbycie się zalegających ubrań to bułka z masłem. Nie, nie musisz ich wyrzucać. Wystarczy je sprzedać, by uporządkować szafę i przy okazji – odzyskać część środków, które zostały przeznaczone na zakup już niepotrzebnych ubrań.

Chyba każdy lubi kupować nowe ubrania. To stwarza jednak jeden zasadniczy problem – ciuchy mają to do siebie, że dość szybko się dezaktualizują, a każda szafa ma określoną pojemność. To, co dzisiaj jest na topie, za jakiś czas będzie już passe. Ubrania, które dziś leżą na nas jak ulał, wkrótce mogą być za duże lub za małe. To ostatnie dotyczy także ubranek dziecięcych. Maluchy rosną jak na drożdżach, więc w tym przypadku, częsta wymiana zawartości szafy nie jest wyłącznie kaprysem, a koniecznością. Co zrobić z rzeczami, których nie chcemy/nie możemy już nosić? Zapomnij o ich wyrzucaniu. Takie działanie jest nie tylko wybitnie nieekonomiczne, ale także nieekologiczne. Jeżeli chcesz „odchudzić” swoją szafę lub szafę z ubraniami twojego maluszka, z pomocą przyjdzie ci Internet.

Gdzie sprzedać używane ubrania?

Ubrania, które dla ciebie są zbędne, komuś mogą sprawić niemałą radość. Internetowa sprzedaż używanych ciuchów jest naprawdę łatwa. Zanim przejdziemy do serwisów wyspecjalizowanych w tego typu transakcjach, najpierw przyjrzymy się narzędziom, z których korzystamy na co dzień.

Po pierwsze, media społecznościowe. Większość osób prowadzi facebookowy profil lub korzysta z innego portalu. Z reguły, służą nam one do dzielenia się interesującymi momentami z naszego życia, ważnymi informacjami lub zabawnymi memami. Pamiętaj jednak, że w swoich social mediach możesz też zamieścić ogłoszenie o chęci sprzedaży niepotrzebnych ubrań. W ten sposób, informacja dotrze do twoich znajomych i jest bardzo prawdopodobne, że wśród nich znajdzie się osoba, której spodoba się to, czego chcesz się pozbyć. Ogłoszenie możesz zamieścić także na tematycznych grupach dyskusyjnych. Taka strategia odnosi najlepszy skutek w przypadku sprzedaży używanych ubranek dziecięcych.

Wypada podkreślić, że użytkownicy Facebooka mogą skorzystać także z usługi Marketplace. To coś w rodzaju wirtualnego targowiska, na którym można sprzedawać dosłownie wszystko, w tym także używane ubrania. W tej roli, to narzędzie sprawdza się doskonale.

Po drugie, fora dyskusyjne. Na forach modowych i parentingowych zwykle wyodrębniane są działy, w których można sprzedawać używane ubrania. Dzięki temu zyskujesz pewność, że twoja oferta od razu trafi do osób zainteresowanych danym tematem. Podkreślamy jednak, ta metoda może stwarzać pewne komplikacje dla osób, które wcześniej nie udzielały się w takich miejscach. Wynika to z faktu, że regulamin większości forów zawiera zapis, który zobowiązuje nowego użytkownika do napisania określonej liczby postów, zanim będzie możliwe wstawienie oferty sprzedaży.

Po trzecie, serwisy ogłoszeniowe. Bez względu na to, czy chcesz sprzedać swoje ciuchy czy ubrania swojego dziecka, większość popularnych portali z ogłoszeniami oferuje odpowiednie działy tematyczne. Ogłoszenia można wystawić za darmo i najczęściej „nie wiszą” zbyt długo. Pamiętaj jednak, że tego typu narzędzia najczęściej nie zabezpieczają transakcji, a oszuści czają się nie tylko wśród sprzedających, ale także w gronie kupujących. Zachowaj więc rozsądek.

Po czwarte, serwisy wyspecjalizowane w sprzedaży używanych ubrań. Taka forma opróżniania szafy staje się coraz popularniejsza, co nie umyka uwadze przedsiębiorców. W rezultacie, w sieci pojawia się coraz więcej miejsc, w których można wystawić na sprzedaż niepotrzebne ciuchy, w tym także ubranka dziecięce.

wybiera ubrania do sprzedaży

Szybki przegląd portali do sprzedaży używanych ubrań

Gdzie najlepiej wystawiać ubrania, których już nie nosimy? Poniżej przyglądamy się najpopularniejszym portalom specjalistycznym.

  • Vinted. To jeden z niekwestionowanych liderów w tej branży. Początkowo, pomysłodawczyni tego portalu sprzedawała za jego pośrednictwem własne ubrania. Po pewnym czasie, rozrosło się to do rozmiarów poważnego e-biznesu.
  • Zalando Pre-owned. Markę Zalando zna chyba każdy, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że w popularnym sklepie można nie tylko kupować, ale także sprzedawać. W tym przypadku, nie trzeba nawet szukać klienta. Wystarczy tylko wysłać zdjęcia ubrań wraz z opisem. Sklep wycenia nasze rzeczy. Jeżeli oferta nam odpowiada, wysyłamy je za darmo.
  • Szafa.pl. Kolejne popularne miejsce, w którym możemy sprzedać niepotrzebne ubrania. To bodaj najbardziej rozbudowane narzędzie, które oprócz sklepu z używanymi rzeczami oferuje także dostęp do forum i eksperckiego bloga.
  • Less. Kolejny warty uwagi portal, który kieruje się zasadą „less weist”. Chcąc sprzedać niepotrzebne rzeczy, wystarczy tylko je sfotografować, opisać i wybrać formę transakcji (licytacja lub sprzedaż natychmiastowa).

Sprzedaż używanych ubrań przez Internet – o tym nie możesz zapomnieć

Wiemy już, gdzie sprzedać używane ubrania. Teraz zastanówmy się, jak to zrobić. Nie można bowiem zapomnieć, że każdy sprzedający powinien stosować się do ogólnych zasad etyki, dzięki którym zawarta transakcja będzie satysfakcjonująca dla obu stron:

  • zrób zdjęcia, które jak najlepiej pokazują sprzedawaną rzecz – nie musisz być artystą z profesjonalnym sprzętem, wystarczy aparat w smartfonie. Musisz tylko zadbać o to, by zdjęcie obrazowało daną rzecz w całej okazałości;
  • nazywaj produkty w odpowiedni sposób – stosując profesjonalne nazewnictwo, wyświadczasz przysługę sobie i kupującemu: nabywca łatwiej odszuka daną rzecz (więc szybciej ją sprzedasz) i przy okazji będzie wiedział, co kupuje;
  • zamieszczaj szczegółowe opisy, obowiązkowo zgodne z prawdą – w opisie warto zawrzeć coś więcej niż tylko informację o rozmiarze. Napisz, jak długo dana rzecz była noszona i jaki jest jej faktyczny stan. Nie ukrywaj żadnych wad, przecież sprzedajesz produkt używany, więc obecność pewnych defektów wcale nie musi być czynnikiem dyskwalifikującym.

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.