world świat

Wyświetlanie reklam na Facebooku a strefa czasowa

Kilka dni temu pojawiło się ciekawe pytanie związane z ustawieniami strefy czasowej na Facebooku. Pytanie brzmiało następująco: Posiadam fanpage na Facebooku i za kilka dni zamierzam skorzystać z płatnej reklamy na Facebooku. Przeglądając ustawienia zauważyłem, że mam ustawioną strefę czasową na czas Pacyfiku. Jaki wpływ na wyświetlanie reklam ma tak ustawiona strefa oraz czy jeżeli ograniczę zasięg reklamy tylko do wybranego obszaru Polski, to czy aktualne ustawienia strefy czasowej będą miały wpływ na wyświetlanie reklam?

Ograniczenie terytorialne do wybranego województwa bądź kraju nie rozwiąże problemu nieprawidłowego ustawienia strefy czasowej. Dla Polski, należy na koncie reklamowym ustawić poprawną strefę czasową na (UTC +01:00) Czas Warszawy, wówczas mamy pewność, że reklamy zostaną uruchomione i/lub zakończone w ściśle określonych godzinach, zgodnie ze strefą czasową w której aktualnie przebywamy i/lub w której przebywają odbiorcy reklamy. Dla innych stref, w ustawieniach czasu należy doliczyć lub odjąć odpowiednią ilość godzin, w zależności od przesunięcia czasowego, dla Pacyfiku UTC -8:00.

Kalkulator stref czasowych - pl.thetimenow.com
Kalkulator stref czasowych – pl.thetimenow.com

Dla przykładu, chcemy uruchomić reklamę o godzinie 15:00 czasu lokalnego (Warszawa) i zakończyć jej emisję o godzinie 22:00. Mając ustawioną strefę czasową na Pacyfik (UTC -8:00) godzinami rozpoczęcia i zakończenia emisji reklamy na Facebooku będą odpowiednio: 6:00 oraz 13:00 według czasu Pacific Standard Time (PST). Do obliczenia różnicy czasowej możesz wykorzystać jeden z dostępnych w sieci kalkulatorów stref czasowych (kliknij, aby zobaczyć więcej).

Jeżeli podczas konfigurowania reklamy nie uwzględnisz przesunięcia czasowego, reklama może w ogóle w danym dniu nie wyświetlić się. Zdecydowanie najlepiej ustawić strefę czasową konta reklamowego na tożsamą ze strefą odbiorców, do których chcesz dotrzeć. Jeżeli Twoim obszarem działania jest Polska, ustaw strefę na (UTC +01:00) Czas Warszawy.

Warto jeszcze zwrócić uwagę, że jeżeli na jednym koncie reklamowym uruchamiasz reklamy, gdzie odbiorcy są z różnych stref czasowych (na przykład posiadasz sklep internetowy z ofertą kierowaną na rynek UK i PL, gdzie jedna z grup odbiorców znajduje się w Wielkiej Brytanii, druga w Polsce), musisz pamiętać o uwzględnieniu przesunięcia czasowego dla każdej z kampanii lub stworzyć oddzielne konta reklamowe dla każdej strefy inne.

Dowiedz się więcej na temat zmiany strefy czasowej konta reklamowego na Facebooku.

Skomentuj

O autorze…

Mariusz Kołacz

Marketingiem internetowym zajmuje się od 2008 roku, a informatyką i nowymi technologiami od ponad 15 lat. Tworzę narzędzia marketingowe, piszę teksty, a po godzinach lubię przeczytać dobrą książkę z zakresu medycyny lub parapsychologii. Dowiedz się, jak możesz rozwinąć swój biznes korzystając z SEO, SEM, Social Media oraz automatyzacji marketingu.