Marketing w wyszukiwarkach internetowych

zegarek-001
16 Wrz 2016

Wyświetlanie reklamy AdWords tylko w określonych godzinach

Mariusz Kołacz 2 komentarze

Prowadzisz lokalną firmę, uruchomiłeś pierwszą kampanię AdWords, zastanawiasz się jak można ją szybko zoptymalizować? Po chwili zadajesz sobie pytanie – czy można ustawić reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się tylko w określonych dniach i godzinach pracy Twojej firmy? No pewnie że da się! W jaki sposób tego dokonać? Wystarczy, że sięgniesz po harmonogram wyświetlania reklam AdWords.

Harmonogram wyświetlania reklam – co to jest?

Jeżeli Twoja lokalna firma świadczy usługi w określonych dniach i godzinach, co za tym idzie możesz odpowiedzieć na zapytanie klienta wyłącznie w godzinach funkcjonowania biura, to za sprawą harmonogramu reklam możesz w bardzo łatwy sposób ograniczyć wyświetlanie reklam.

kampania adwords harmonogram reklam
Ustawienia harmonogramu reklam w kampanii AdWords

Harmonogram wyświetlania reklam znajdziesz po przejściu do danej kampanii w ustawieniach. Nieco niżej będzie odpowiedni przycisk (tak… to ten czerwony), który pozwoli zdefiniować dni i godziny emisji reklam.

harmonogram reklam adwords-2
Harmonogram reklam w AdWords
edycja harmonogramu reklam
Edytuj harmonogram reklam

W tym miejscu znajdziesz również opcję dostosowania stawek (Ustaw dostosowanie stawek). Jak możesz ją wykorzystać? Załóżmy że w każdy wtorek i czwartek zawsze masz sajgon w robocie, klienci sami do Ciebie pchają się drzwiami i oknami, a Ty nie jesteś w stanie obsłużyć ich wszystkich. Co wtedy możesz zrobić?

Możesz użyć opcji dostosowania stawek, a konkretnie funkcji zmniejszenia stawki o X procent w stosunku do ustawienia bazowego. Jeżeli Twoja maksymalna stawka za kliknięcie to 10 zł, zmniejszając stawkę o 15% ustawisz max CPC na 8,50.

dostosowanie-stawek

Dostosowanie stawek – co na tym zyskasz?

Większy spokój – no tak, ale nie tylko, przede wszystkim nie tracisz możliwości pozyskania zapytania ofertowego, co więcej, możesz tego dokonać przy niższej stawce niż zwykle. Czyli inaczej mówiąc, jak trafi się w tym okresie klient, to wydasz na jego pozyskanie mniej niż zwykle, jak pójdzie do konkurencji – nie będziesz rozpaczał… i tak prędzej czy później wróci, bo mają gorszą jakość usług od Ciebie 🙂

Owszem, masz ryzyko obniżenia CTR’u i wyniku jakości, jako że przy zmniejszeniu max CPC reklama będzie wyświetlana niżej niż normalnie (lub w ogóle – bo też taka sytuacja może zaistnieć), ale czy jest sens przepłacać, w sytuacji, gdy i tak wiesz, że danego klienta nie jesteś w stanie obsłużyć? No, chyba że masz dobrego kumpla prowadzącego taką samą działalność albo firmę alternatywną, z którą rozliczasz się za każdego podesłanego klienta, którego Ty sam nie mogłeś obsłużyć – wtedy możesz przepłacać, bo kumpel lub zaprzyjaźniona firma zapłaci za „polecenie”.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij