Prowadzisz lokalną firmę, uruchomiłeś pierwszą kampanię AdWords, zastanawiasz się jak można ją szybko zoptymalizować? Po chwili zadajesz sobie pytanie – czy można ustawić reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się tylko w określonych dniach i godzinach pracy Twojej firmy? No pewnie że da się! W jaki sposób tego dokonać? Wystarczy, że sięgniesz po harmonogram wyświetlania reklam AdWords.
Harmonogram wyświetlania reklam – co to jest?
Jeżeli Twoja lokalna firma świadczy usługi w określonych dniach i godzinach, co za tym idzie możesz odpowiedzieć na zapytanie klienta wyłącznie w godzinach funkcjonowania biura, to za sprawą harmonogramu reklam możesz w bardzo łatwy sposób ograniczyć wyświetlanie reklam.

Harmonogram wyświetlania reklam znajdziesz po przejściu do danej kampanii w ustawieniach. Nieco niżej będzie odpowiedni przycisk (tak… to ten czerwony), który pozwoli zdefiniować dni i godziny emisji reklam.


W tym miejscu znajdziesz również opcję dostosowania stawek (Ustaw dostosowanie stawek). Jak możesz ją wykorzystać? Załóżmy że w każdy wtorek i czwartek zawsze masz sajgon w robocie, klienci sami do Ciebie pchają się drzwiami i oknami, a Ty nie jesteś w stanie obsłużyć ich wszystkich. Co wtedy możesz zrobić?
Możesz użyć opcji dostosowania stawek, a konkretnie funkcji zmniejszenia stawki o X procent w stosunku do ustawienia bazowego. Jeżeli Twoja maksymalna stawka za kliknięcie to 10 zł, zmniejszając stawkę o 15% ustawisz max CPC na 8,50.
Dostosowanie stawek – co na tym zyskasz?
Większy spokój – no tak, ale nie tylko, przede wszystkim nie tracisz możliwości pozyskania zapytania ofertowego, co więcej, możesz tego dokonać przy niższej stawce niż zwykle. Czyli inaczej mówiąc, jak trafi się w tym okresie klient, to wydasz na jego pozyskanie mniej niż zwykle, jak pójdzie do konkurencji – nie będziesz rozpaczał… i tak prędzej czy później wróci, bo mają gorszą jakość usług od Ciebie 🙂
Owszem, masz ryzyko obniżenia CTR’u i wyniku jakości, jako że przy zmniejszeniu max CPC reklama będzie wyświetlana niżej niż normalnie (lub w ogóle – bo też taka sytuacja może zaistnieć), ale czy jest sens przepłacać, w sytuacji, gdy i tak wiesz, że danego klienta nie jesteś w stanie obsłużyć? No, chyba że masz dobrego kumpla prowadzącego taką samą działalność albo firmę alternatywną, z którą rozliczasz się za każdego podesłanego klienta, którego Ty sam nie mogłeś obsłużyć – wtedy możesz przepłacać, bo kumpel lub zaprzyjaźniona firma zapłaci za „polecenie”.
W jaki sposób moge dostosować stawki mobilne ?
@Andrzej, o ile dobrze zrozumiałem Twoją intencję, chcesz zwiększyć/zmniejszyć stawkę kiedy użytkownik jest z urządzenia mobilnego. W takim razie potrzebne opcje znajdziesz w tej samej lokalizacji co opisuję w poradniku, konkretnie w szczegółach danej kampanii na karcie Urządzenia. Pozdrawiam!
Emisja reklam w konkretnie określonych godzinach, jest dobrym rozwiązaniem w niektórych przypadkach. Te okoliczności, o których piszesz są niedwuznaczne. Ale pytanie jak traktować informacje płynące z Analytics w kwestii efektywności w poszczególnych porach dnia i dniach tygodnia gdy nie ma wyraźnych tendencji. Czy ustawienia dostosowania stawek mają rację bytu, gdy różnice wynoszą 10-15%? Warto sprawdzić te dane w różnym czasie – żeby się nie okazało, że tendencja w ciągu kwartału różni się znacząco w porównaniu do większego lub mniejszego zakresu.